دیدار اوباما با نخست وزیر هند در کاخ سفید

رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید با «نارندرا مودی» دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی بی سی، اوباما در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر هند در کاخ سفید گفت با توجه به پیوندهای متعدد میان آمریکا و هند تعمیق روابط میان واشینگتن و دهلی نو طبیعی است.

اوباما همچنین از میهمان پذیری هندی ها در طول سفر اخیرش به این کشور تمجید کرد. دیدار باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده با نارندرا مودی نخست وزیر هند در کاخ سفید، که هفتمین ملاقات آنها از هنگام به قدرت رسیدن مودی در سال ۲۰۱۴ است، بر مناسبات اقتصادی رو به گسترش دو کشور و علاقه مشترک آنها به مهار جاه طلبی های بین المللی چین متمرکز بود.

ماه گذشته میلادی، نارندرا مودی به روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال گفت که او و اوباما "دوستی ویژه ای دارند، یک طول موج ویژه." این حالت در جریان نخستین دیدار نخستین دیدار نخست وزیر از واشنگتن در سپتامبر ۲۰۱۴ نمودار بود. در ژانویه ۲۰۱۵، باراک اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا در مراسم روز استقلال هند شرکت کرد.

وزارت خارجه هند دیدار آقای مودی از واشنگتن را گامی برای تقویت دستاوردهای گذشته دو کشور در زمینه های اقتصاد، تغییرات اقلیمی، انرژی و مسائل امنیتی توصیف کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار