ارومیه؛

30 درصد از وسایل نقلیه سنگین و قابل تردد در سطح کشور از استاندارد های لازم را دارند

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی: 30 درصد از وسایل نقلیه سنگین و قابل تردد در سطح کشور از استاندارد های لازم را دارند و مهم ترین نقص وسایل نقلیه در سیستم روشنایی و لاستیک می باشد که فرسودگی لاستیک و نقص سیستم ترمز درصد بالایی از تصادفات را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   سرهنگ عباس فرمانی، فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی ، گفت: بطور متوسط در تصادفات جاده ای استان یک نفر فوت و 20نفر مجروح میشود که 70درصد سوانح رانندگی جرحی و فوتی است و اعتماد بنفس کاذب، اشتیاق زیاد در روزهای نخستین خرید خودرو و اخذ گواهینامه رانندگی و سرعت زیاد 50درصد از عوامل تأثیرگزار در وقوع سانحه رانندگی را به خود اختصاص می دهد و بیشترین آمار ثبت شده در تصادفات را سنین 25 تا 40 سال تشکیل می دهد.

وی افزود: در دو ماهه اول امسال 54 نفر بر اثر تصادفات جاده ای فوت شده اند که نسبت به سال گذشته 4درصد کاهش داشته است و در این مدت یک هزار و 272 نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش دارد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی اظهار داشت: 100 تیم گشتی در تعطیلات تابستانی در محور های مواصلاتی استان حضور خواهند داشت و حضور شبانه روزی پلیس در محور ها فقط 6 درصد موجب کاهش تصادفات می شود بنابراین مردم خود باید نسبت به رعایت قوانین مسئول باشند.

فرمانی ، با اشاره به اینکه سیستم های هوشمند که در جاده ها نصب شده 15 درصد موجب کاهش تصادفات جاده ای می شوند، عنوان کرد: متاسفانه تمامی محور های ما به دوربین مجهز نیستند از مسئولین استانی در خواست داریم تا با انجام همکاری های لازم در این راستا راهنمایی و رانندگی را یاری کنند.

وی تصریح کرد: 30 درصد از وسایل نقلیه سنگین و قابل تردد در سطح کشور از استاندارد های لازم را دارند و مهم ترین نقص وسایل نقلیه در سیستم روشنایی و لاستیک می باشد که فرسودگی لاستیک و نقص سیستم ترمز درصد بالایی از تصادفات را به خود اختصاص می دهد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه مدیریت سفر در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد، اضافه کرد: مردم باید قبل از سفر خود مسیر های امن و ایمنی را انتخاب کنند و با رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام به انجام سفر کنند زیرا بسیاری از تصادفات ما در 30 کیلومتری مبداء و مقصد رخ می دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.