قم؛

قم قطب نشر کتاب‌ها و تولید محصولات فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شهر قم از مشکل نداشتن یک محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی رنج می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت استان قم با اشاره به مشکلات این استان در زمینه برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: شهر قم از مشکل نداشتن یک محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی رنج می‌برد، این در حالی است که مسؤولان کشوری و استانی اذعان دارند که مزیت استان قم در حوزه فرهنگی است.

وی ادامه داد: امتیاز بزرگ استان قم نسبت به استان‌های دیگر وجود مرکزیت حوزه‌های علمیه جهان تشیع و مرکز معنوی نظام جمهوری اسلامی در شهر قم است. آنچه که می‌تواند در شهر قم درخشش ویژه داشته باشد و از طریق آن به نظام جمهوری اسلامی یاری شود، حوزه نشر کتاب‌ها و تولید محصولات فرهنگی است، اما مکانی برای عرصه این تولیدات فرهنگی در شهر قم نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به نمایشگاه قرآن و عترت گفت: در نمایشگاهی که اکنون افتتاح می‌شود تنها درصد کمی از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی مرتبط با قرآن و عترت در استان قم عرضه شده است. البته من این مژده و بشارت را به فعالان قرآنی می‌دهم که ما در 6 ماهه دوم سال، نمایشگاه ویژه‌ای در حوزه معارف مفهومی و علمی قرآن در شهر قم خواهیم داشت که آن نمایشگاه متفاوت از نمایشگاه قرآن و عترت ماه رمضان است.

دانشی افزود: نمایشگاه قرآن و عترت، یک تفرجگاه معنوی و قرآنی برای خانواده‌ها است که بخش‌های مختلف در آن وجود دارد، اما نمایشگاه بعدی قرآنی در شهر قم با موضوع تفسیر و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود. امیدواریم که خواسته عمومی مردم شهر هم مورد توجه قرار بگیرد و شهردار قم بشارت راه‌اندازی مجموعه‌ای نمایشگاهی را در ماه‌های آینده داشته باشد تا ما بتوانیم ظرفیت‌های مذهبی، معنوی، علمی و قرآنی استان قم را فراروی همه مردم ایران به خصوص شهروندان قم قرار بدهیم.

وی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را حاصل همکاری نهادهای مختلف استان قم دانست و افزود: نمایشگاه حاضر برآیند همکاری میان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم، سازمان فرهنگی و هنری و شهرداری قم، تعاونی ناشران و موسسات قرآنی است که با وجود فقدان منابع مالی، این هم افزایی موثر بین نهادهای مختلف صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار