سیستان وبلوچستان

پویایی و شکوفایی اقتصادی منطقه خاش در گرو توجه به ظرفیت ها است

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد گفت: این منطقه مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان سرشار از استعداد و توانمندی بوده که توجه به ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمند آن سبب پویایی و شکوفایی خاش می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی کرد افزود: خاش در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری، صنایع و معادن، صنایع دستی، مرز و غیره از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است اما نبود اشتغال مناسب و درصد بالای بیکاری و بالا رفتن شاخص های جرم در ابعاد مختلف ناشی از کم توجهی و یا بهره نبردن از فرصت هاست.

وی افزود: دغدغه های مهم اقتصادی، معیشتی، وجود آمار بالای بیکاری که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد در این منطقه به خوبی خود را نشان می دهد.

کرد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نقشه راهی را در نامگذاری امسال و اخیرا نیز در نشست با منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی ترسیم کردند که قطعا برخواسته از نگاه عمیق ایشان بوده و در صورت تعامل میان دولت، مجلس و مشارکت دادن مردم می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

وی گفت: خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مباحث مختلف از توانمندی های فراوانی بهره می برند اما به نسبت سایر نقاط استان چهره ای فقیرانه به خود گرفته اند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه های برنامه ریزی، تامین و جذب اعتبارات ویژه در حوزه انتخابیه در این منطقه مشکلات فراوانی وجود دارد که نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار