جزئیات تغییر آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه/ زمان کارآموزی فنی و حرفه‌‌ای‌ افزایش یافت

معاون شورای عالی آموزش و پرورش از تغییرات جزئی آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه مبتنی بر تغییر نظام آموزشی حال حاضر خبر داد.

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تغییر آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه در سال تحصیلی آینده گفت: اصل این آیین‌نامه در سال 88 مصوب شده بود، اما با توجه به تغییر ساختاری که در نظام آموزشی ایجاد شده تغییراتی در این آیین‌نامه حاصل می‌شود البته سعی شده حداقل تغییر اعمال شود. 

وی ادامه داد: از جمله مواردی که تغییر کرده حداقل تا حداکثر ساعات دروس تدریس شده در مقطع متوسطه است که حداقل آن 102 ساعت و حداکثر 120 ساعت پیش‌بینی می‌شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: معادل واحدهای درسی نیز در جدولی تدوین شده و در شیوه‌نامه آموزشی مقطع متوسطه اعمال می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه با توجه به تغییر ساختار، عناوین مقاطع تحصیلی نیز تغییر می‌کند، گفت: در شیوه‌نامه قبلی یک نوبت امتحانی در مهر ماه داشتیم تا دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن دروس نشده‌اند با استفاده از این فرصت پایه تحصیلی خود را بگذارنند اما در شیوه‌نامه جدید امتحان نوبت مهر‌ماه حذف شده و دانش‌آموزان بایستی در شهریورماه وضعیت خود را مشخص کنند.

عابدینی با بیان اینکه روش آموزشی سالی واحدی همچنان برقرار است، اظهار کرد: تغییرات دیگری در شیوه‌نامه آموزشی لحاظ شده که مربوط به مسائل داخل مدرسه است.

وی ادامه داد: از جمله این موارد صحت ریز نمرات دانش‌آموزان است که باید برای دانش‌آموزان انتقالی بعد از یک هفته اعلام شده و استعلام آن نهایتاً تا یک ماه بعد اعلام شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص کارآموزی دانش‌آموزان فنی حرفه‌ای اظهار کرد: در آیین‌نامه قبل بحث کارآموزی در تابستان انجام می‌شد اما با توجه به شیوه‌نامه جدید، دانش‌آموزان دوره دوم و سوم متوسطه فرصت دارند از شهریور ماه سال قبل نسبت به انجام کارآموزی خود اقدام کنند، در واقع 15 ماه فرصت کارآموزی برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

عابدینی ضمن اشاره به اینکه تصحیح اوراق امتحانی باید حداکثر 5 روز پس از برگزاری امتحان اعلام شود، گفت: چنان چه معلمی به هر دلیل این امکان را نداشته باشد مدیر مدرسه موظف است این مسئله را به آموزش و پرورش اعلام کند.

وی یادآور شد: این شیوه‌نامه پس از آن که به امضای رئیس جمهور برسد به مدارس ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار