گیلان؛

تدبیر و امید برای نجات صنعت چای

تدبیر و امید دولت موجب نجات صنعت چای شمال کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در بازدید از کارخانه ها و باغات چای فومن افزایش قیمت برگ سبز چای در 3 سال اخیر را نزدیک به 100 درصد اعلام کرد و افزود: دولت با تدابیر اتخاذ شده صنعت چای را از نابودی نجات داد.
محمدعلی نجفی افزود: سازمان چای 41 هزار و 300 تن برگ سبز تاکنون خریداری کرده است که بیش از 70 درصد آن درجه یک است.
وی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه گذشته شورای اقتصاد همانند سال‌های گذشته نرخ افزایش قیمت چای به صورت درجه یک و دو مصوب کرد، گفت: مقرر شد قیمت بیشتر محصولات کشاورزی بر اساس میزان تورم امسال افزایش پیدا کند که تورم امسال به زیر 10 درصد می‌رسد.
نجفی  افزود: طبق این مصوبه قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک با افزایش 12 درصد به قیمت حدود 2 هزار و 440 تومان و درجه 2 با افزایش 13 درصد به  هزار و 367 تومان افزایش یافته است.
وی گفت: 10 تا 12 هزار هکتار از مزارع چای مخروبه  به محصولات دیگر تبدیل شده بود که اکنون در حال برگشت به کشت محصول چای است.
استاندار گیلان یکی از ابتکارات دولت تدبیر و امید برای افزایش امید چایکاران را پرداخت 11و نیم میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4درصد برای هزینه‌های جاری چایکاران و کارخانه‌داران از محل صندوق توسعه چای عنوان و خاطر نشان کرد: این امر به منظور خود اکتفایی باغدار، تولید کننده و کارخانه‌دار در ایام برداشت چای است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.