اهواز؛

افزایش دما ناشی از افزایش گازهای گلخانه ای

محیط زیست خوزستان اولین اداره کل در کشور می باشد که در راستای انجام تعهدات راهکارهای کاهش گازهای گلخانه ای کارگاه آموزشی برپا نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این کارگاه آموزشی که جمعی از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سایر سازمان های استان برگزار شد، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  گفت:در کنواسیون های بین المللی ،تعهدات الزام آور که برای کاهش گازهای گلخانه ای وجود دارد، این ضرورت وجود داشته  باشد تا اقدامات اساسی در صنایع برای تحقق این خواسته انجام پذیرد.

 جمال شاکری افزود:  اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اولین اداره کل محیط زیست در کشوراست  که در این راستا وارد عمل شده و با برگزاری کارگاه آموزشی جهت آگاهی و اطلاع رسانی اقدام نموده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران متعهد شده تا سال 1404 به میزان 12 درصد از گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد و استان خوزستان نیز به عنوان یکی از استان های صنعتی، می تواند سهم مهمی در این کاهش داشته باشد.

در ادامه مسعود سرپرست از اساتید دانشگاه،شروع انقلاب صنعتی و استفاده از سوخت های فسیلی را از عوامل  به هم خوردن چرخه کربن در جهان دانست و گفت: حاصل این به هم خوردگی در چرخه طبیعی ، سیل،طوفان،گرد و غبار و خشکسالی ها می باشد و با اعلام اینکه بیشترین حجم گازهای گلخانه ای را گاز دی اکسید کربن تشکیل می دهد که از منابع تجدید پذیر ایجاد می شود. وی بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تأکید کرد.

سرپرست،افزایش دما را یکی از پیامدهای افزایش گازهای گلخانه ای دانست و تصریح کرد: افزایش دما در حد 8/0 درجه در شرایط فعلی است که اگر این روند کنترل نشود تا 4 درجه نیز پیش بینی شده است و تمام تلاش ها برای این است که این افزایش بیش از 2 درجه رخ ندهد،چرا که افزایش انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.