ارومیه؛

بررسی مطالعات سیستم ریلی شهری ارومیه

در دومین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان مطالعات بهنگام سازی طرح جامع حمل ونقل شهر ارومیه و امکان سنجی سیستم های ریلی شهر ارومیه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  در دومین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان مطالعات بهنگام سازی طرح جامع حمل ونقل شهر ارومیه و امکان سنجی سیستم های ریلی شهر ارومیه بررسی شد.

پیمان آرامون مدیرحمل ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت:هدف مطالعه این طرح رسیدن به برنامه های و طرح های مختلف برای کاهش مشکلات ترافیکی در یک افق بلند مدت 20 ساله است که سعی شده با استفاده از سیستم های جدید و کارآمد حمل ونقلی، شبکه حمل و نقل درون شهری را توانمند ساخت.

وی ادامه داد:با مظالعاتی که انجام شده سهم سوارهای شخصی و مسافر کش در سفرهای درون شهری از 52 درصد در سال 1386 به 69 درصد در سال 1393 رسیده است که برای کاهش مشکلات ترافیکی و مشکلات زیست محیطی ، مدیریت شهری و ترافیک بناچار باید ضمن اعمال طرح های محدودسازی وسایل حمل ونقل شخصی در سفرهای درون شهری با جایگزین کردن ناوگان های کارآمدی نظیر ناوگان انبوه بر ریلی و دیگر سیستم ها توسعه این شبکه را در دستور کار قرار دهد.

مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی افزود:مطالعات اولیه احداث شبکه حمل ونقل ریلی شهر ارومیه درحال اجرا است و سناریو ها و مدل سازی شبکه بر اساس کریدورهای پیشنهادی مشاور طرح در این مطالعات انجام گرفته است و طبق آن پروژه در قالب افق کوتاه مدت میان مدت و درازمدت به مرحله اجرا و بهره برداری خواهد رسید.

پیمان آرامون خاطرنشان کرد:شبکه ریلی سبک شهری ارومیه درقالب پروژه قطار شهری (LRT) و تراموا ، مونوریل و مترو بررسی شده است .

وی افزایش ظرفیت جابجایی مسافر ، افزایش ایمنی عبور و مرور، افزایش کارایی اقتصادی و بالا بردن سطح حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی بصورت پایدار و افزایش قابلیت اعتماد را از دیگر مزایای احداث این طرح عنوان کرد.

بااتمام بررسی کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل در این کمیته این طرح برای تصویب نهایی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان نیز مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ریلی ، ارومیه ، بررسی ، کمیته ، جامع ، نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.