یزد؛

تقدیر از هنرمندان صنایع دستی استان، در روز جهانی صنایع دستی

به مناسبت 20 خردادماه روز جهانی صنایع دستی، طی جلسه ای از هنرمندان صنایع دستی استان یزد، تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاون صنایع دستی استان یزد  به بیان اهمیت بحث مشاغل خانگی صنایع دستی در استحکام خانواده پرداخت و از تولید صنایع دستی توسط هنرمندان به عنوان موهبتی الهی یاد کرد.

شرافت ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن را با روز جهانی صنایع دستی را به هنرمندان صنایع دستی تبریک گفت و به بیان اهمیت صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی پرداخت و صنایع دستی را تبلور سنت تقدس کار دانست و از جمله افتخارات صنایع دستی استان را اتکا نداشتن به جنسیت تولید کنندگان دانست.

وی نکته کلیدی در دست یابی به رغبت عمومی در بخش صنایع دستی را مبحث درآمد صنعتگران برشمرد واز تلاشهای صورت گرفته در این زمینه به راه اندازی بازارچه صنایع دستی چهارسوق شاهی اشاره کرده و از آماده سازی سه مجتمع فروشگاهی در استان خبر داد.

بخش دیگر سخنان مهندس شرافت، به فروش الکترونیکی اختصاص داشت. وی یکی از محورهای توسعه استان یزد را بحث توسعه الکترونیکی بویژه مبحث فروش صنایع دستی ذکر کرد.

با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاون صنایع دستی از هنرمندان برجسته استان از 15 نفر از هنرمندان برجسته استان نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی اعطا شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار