معاون صنایع دستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران میزبان شورای جهانی صنایع دستی می‌شود

امسال پس از سالهای متمادی میزبان نشست آسیا و اقیانوسیه و شورای جهانی صنایع دستی هستیم.

ایران میزبان شورای جهان دستی استبهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت روز صنایع دستی در خصوص بازخورد نمایشگاه امسال نسبت سال گذشته گفت: مخاطبان امسال ما عمومی بودند. ما آمار ارقامی که داشتیم حدود ۳۶تا۴۰ درصد افزایش مبادلات مالی و جمعیت برای بازدید داشتیم و در حوزه غرفه و محصولات هم یک و نیم برابر رشد داشتیم. نکته‌ای که نمایشگاه امسال را نسبت به سال گذشته متمایز می‌کند این است که، خصوصی‌ترین نمایشگاه برای اولین بار در ایران اتفاق افتاد. با این کار ما به سمت تخصصی بودن نمایشگاه‌ها می‌رویم. 

وی در خصوص پرفروش‌ترین غرفه نمایشگاه گفت: غرفه آذربایجان شرقی توانست برای اولین بار یک میلیارد تومان فروش داشته باشد و محصول فروششان گلیم بود و عنوان غرفه طلایی را به خود اختصاص دهد.  ما در دولت قبل 800 میلیون تومان فروش داشتیم اما امسال به 6 میلیارد تومان رسید.
 
نامورمطلق در مورد برنامه های سال 95 صنایع دستی گفت: ما برنامه‌های متعددی داریم. صنایع دستی در دو تا سه سال اخیر رشد چشم گیری داشته است. در حوزه‌ی فعالیت‌های جهانی به صحنه برگشتیم و سهم خودمان را در بازارها و برندها مطالبه کردیم. امسال پس از سالهای متمادی میزبان نشست آسیا و اقیانوسیه و در مهر ماه برای اولین بار میزبان شورای جهانی صنایع دستی هستیم. امسال با حضور بیش از 300 نفر جلسه برگزار می‌کنیم و بین کشور ها، جهان اصفهان توانست میزبان این جلسات شود. 

وی در ادامه افزود: سیاست کلان ما هم‌نشینی و انباشته کردن است اما حذف کردنی نیست یعنی آثار جدید هنرمندان را در کنار آثار قبلی می‌گذاریم و در حال حاضر در فکر افزایش کارگاه‌ها هستیم. 

معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: کار دیگری که به شکل جدی پیگیر آن هستیم بحث اقتصاد مقاومتی است. صنایع دستی تجلی عینی اقتصاد مقاومتی است، زیرا برون گرا و اشتغال زدایی محسوب می‌شود. مدیران ما باید به این موضوع توجه کنند تا باعث پیشرفت در این زمینه شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار