بهبود سندروم داون با 2 لیوان چای سبز در روز

چای سبز دارای خواص منحصربفرد برای سلامتی است و حتی می تواند باعث افزایش سطح هوشیاری مبتلایان به بیماری های مغزی شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به تازگی یک ترکیب در چای سبز به نام epigallocatechin gallate به اختصار EGCG کشف کرده اند که می تواند سبب بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به سندروم داون شود.

دکتر Mara Dierssen به همراه سایر همکارانش در بارسلونای اسپانیا با انجام آزمایش بر روی 84 فرد مبتلا به سندروم داون بین سنین 16 الی 34 سال دریافته اند که مصرف روزانه یک الی 2 لیوان چای سبز حاوی EGCG می تواند به بهبود عملکرد شناختی ، افزایش توان عملیاتی و بهبود سلامت این بیماران منجر شود.

انجام اسکن مغزی از این بیماران نشان داده است که اتصال بین سلول های عصبی مغزی در این بیماران در مقایسه با افرادی که دارو نما مصرف کرده اند بیشتر شده است.

در عین حال پزشکان اعتقاد دارند با توجه به توسعه مغز در افراد بزرگسال مبتلا به بیماری سندروم داون خوردن چای سبز در کودکان در حال رشد می تواند اثر بهتری داشته باشد و به رشد مغز آنها منجر شود.

بیماری سندروم داون درایالات متحده از هر 691 نوزاد بر روی یک نوزاد اثر می گزارد و اکنون بیش از 400 هزار نفر در این کشور به سندروم داون مبتلا هستند .

علت این بیماری یک کروموزوم اضافی است که باعث افزایش میزان ژن های بدن و بروز علائم جسمی چون کاهش توده عضلانی، سر کوچک، گوش های فروافتاده، چشم های کشیده و اختلالات روحی روانی چون تاخیر به حرف افتادن، اختلالات یادگیری، حافظه و عدم تمرکز می شود.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار