جشنواره موسیقی بومی مازندران با عنوان لیلم 28 تا31 تیر در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:جشنواره موسیقی بومی مازندران با عنوان «لیلم» فرصت مناسبی در معرفی هویت، فرهنگ و هنر مازندران به دیگر اقوام کشور است.

احد جاودانی افزود: این جشنواره شامل بخش‌های گروه‌نوازی، تک‌نوازی سازهای محلی در سازهای دوتار، دسرکوتن، للـه‌وا، قرنه، کمانچه‌ محلی، سرنا و لگن و آواز محلی مازندرانی است و هنرمندان عرصه موسیقی می‌توانند آثار خود را تا 31 خردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به زمان برگزاری جشنواره که مقارن با تابستان و سفرهای تابستانه است، گفت: این جشنواره فضای موسیقایی بسیار پرباری در استان ایجاد می‌کند و فرهنگ و آداب و رسومِ بومی و اصیل اقوام مختلف را به نمایش می‌گذارند، می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

وی افزود: : برای همکاری گسترده هنرمندان استان، برگزاری این جشنواره به بخش خصوصی، شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا سپرده شد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: دبیرخانه جشنواره لیلم با شماره تلفن‌هاي 01133350703 و رایانامه‌ info@lilemfest.com آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.

احد جاودانی افزود: گروه هــای موسیــقی ، تک خوان ها و نوازندگان سـازهای دوتار، دسرکوتن، للـه وا،سرنا، قرنه، کمانچه ی محلی و لگن یا حضور استادان برجسته استان و کشـور به مدت چهار روز، 28، 29، 30، 31 تیر امسال در شهرستان ساری به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.