سمنان؛

جایگاه پنجم نرخ بیکاری استان سمنان در کشور

بخش خصوصی با ۸۰ درصد بیشترین سهم اشتغال در سال 94 در استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: استان سمنان جایگاه پنجم نرخ بیکاری را در بین استانهای کشور دارد .

سعید طاهری افزود: در سال ۹۴ بیشترین سهم اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی به ترتیب به خدمات با حدود ۴۸درصد، صنعت با ۳۸درصد و کشاورزی با ۱۴درصد اختصاص داشت و بیشترین سهم را بخش خصوصی با ۸۰ درصد به خود اختصاص داد.

وی افزود:  یک هزار و ۸۸۶ کارگاه صنعتی در استان سمنان فعالیت می کنند که این کارگاه ها زمینه اشتغال ۴۵هزار و ۸۴۸ نفر را فراهم کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تصریح کرد: در سطح استان ۵۲۶ معدن وجود دارد که سه هزار و ۹۰۰نفر کارگر در آن ها مشغول به کار هستند.

طاهری افزود: براساس سر شماری سال ۹۳ بخش کشاورزی و دامپروری استان، ۱۸۱هزار و ۹۶۶ هکتار اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی هستند و از این میزان مساحت ۱۴۷هزار و ۱۴۳هکتار به اراضی زارعی و ۳۴هزار و ۸۲۳هکتار دیگر آن به باغ و قلمستان اختصاص دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان نرخ مشارکت اقتصادی سال گذشته در کشور را برابر با ۳۸.۲ بیان کرد و افزود: مشارکت اقتصادی در استان سمنان برابر با ۳۸.۳دهم درصد بوده است.

وی از اجرای طرح خروج از رکود برای نخستین بار در استان خبر داد افزود: هیچکس نباید برای اجرای اقتصاد مقاومتی مانعی ایجاد کند بلکه همه باید برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: اشتغال ، بیکاری ، معادن ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار