درخواست دیوید کاپرفیلد از کنگره آمریکا: هنر شعبده را به رسمیت بشناسید!

شعبده‌باز سرشناس آمریکایی در تلاش است نمایندگان کنگره را برای به رسمیت شناختن "هنر شعبده" به عنوان یک میراث ملی متقاعد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو ان پی آر؛ "دیوید کاپرفیلد،" شعبده‌باز سرشناس و ثروتمند آمریکایی، یک بار دیگر به واشینگتن سفر کرد تا بال جلب حمایت نمایندگان کنگره، اقدامی در جهت ثبت ملی هنر شعبده انجام دهد.

کاپرفیلد برای نخستین بار، سال 1983 (1362) به واشینگتن سفر کرده بود. در آن زمان، کاپرفیلد جوان به دنبال انجام کاری حیرت‌انگیز بود و تصمیم گرفت مجسمه آزادی را در مقابل چشمان مردم ناپدید کند. زمانیکه این پیشنهاد به مسئولان شهر نیویورک ارائه شد پاسخ دادند چندان مایل به انجام آن نیستند و ترجیح می‌دهد کاپرفیلد هنر شعبده خود را بر روی شیء دیگری انجام دهد. کاپرفیلد برای محقق کردن خواسته خود به واشینگتن سفر کرد و از "رونالد ریگان،" رئیس جمهور وقت آمریکا، خواست از او حمایت کند.

سرانجام با موافقت ریگان، کاپرفیلد مجسمه آزادی با 46 متر ارتفاع و بیش از 2 تن وزن، را مقابل چشم مردم و دوربین‌های تلویزیونی، که به صورت زنده نمایش او را پوشش می‌دادند، ناپدید کرد و پس از دقایقی دوباره سر جای خود قرار داد.

کاپرفیلد برای پیشبرد اهداف خود بار دیگر به واشینگتن سفر کرده است تا با جلب رضایت نمایندگان کنگره "هنر شعبه" را به عنوان "یک گنجینه ملی از هنری نادر و باارزش" را ثبت کند.

"چارلی دنت،" سناتور جمهوری‌خواه، در این باره گفت: ما در اینجا درباره هنرهای سیاه صحبت نمی‌کنیم. ما درباره دیوید کاپرفیلد، هری هودینی و دیگرانی صحبت می‌کنیم که با هنر نمایشی خود دیگران را به خلاق بودن تشویق می‌کنند.

"پیت سِشِنز،" رئیس کمیته قانونگذاری مجلس نمایندگان، در حمایت از پیشنهاد کاپرفیلد گفت: این یک هنر است. شعبده، هنر  است. فقط کسانیکه آن را انکار می‌کنند، موجب می‌شوند شعبده در جایگاه اشتباهی قرار بگیرد.

پذیرش شعبده به عنوان یک هنر ملی در کنگره مخالفان چندانی ندارد؛ اما ثبت رسمی آن فقط موجب تمسخر نمایندگان جمهوری‌خواه از سوی نمایندگان دموکرات می‌شود. به عنوان مثال "مارک تاکانو،" سناتور ایالت کالیفرنیا، با انتشار توییتی گفت: جمهوری‌خواهان به شعبده اعتقاد دارند؛ اما به تغییرات آب و هوایی نه!

طبق اعلام نشریه فوربز، کاپرفیلد موفق‌ترین مجری برنامه‌های تفریحی است که به طور مستقل فعالیت می‌کرد. او بیش از "مدونا،" "مایکل جکسون" و "الویس" بلیت  فروخته است و تلاش می‌کند شعبده به عنوان یک هنر شناخته شود و نه یک حقه بازی.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار