اهواز؛

جاگزینی خط لوله جدید انتقال نفت با خط آسیب دیده

خط لوله ای که نفت واحدهای بهره برداری شمال غرب این شرکت را به اهواز منتقل می کند به دلیل سیلاب ۲۵ فروردین ماه امسال دچار آسیب دیدگی جدی شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: خط لوله جدید انتقال نفت جایگزین خط آسیب دیده از سیلاب رودخانه دز شد.

داود كیانی اظهار كرد: توسط پرسنل اداره تعمیرات خط لوله و همکاری سایر ادارات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات احداث خط لوله جدید انتقال نفت بر روی رودخانه دز و تعویض آن با خط لوله آسیب دیده از سیلاب در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید.

وی افزود: خط لوله مذکور که نفت واحدهای بهره برداری شمال غرب این شرکت را به اهواز منتقل می کند به دلیل سیلاب ۲۵ فروردین ماه امسال دچار آسیب دیدگی جدی شده بود.

تصریح كرد: در آن زمان با وجود حجم بالا، شدت جریان و خروشان بودن آب عبوری از رودخانه دز، پرسنل این اداره با همکاری و تلاش سایر ادارات در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر و عملیات ترمیم موقت نقاط آسیب دیده را به منظور جلوگیری از قطع انتقال نفت آغاز کردند.

كیانی عنوان كرد: پس از اتمام عملیات ترمیم موقت و اطمینان از استمرار جریان انتقال نفت باید به منظور عملیات احداث خط لوله جایگزین منتظر فروکش کردن سیلاب و بازگشت دبی رودخانه به مقدار و سطح پیشین می ماندیم تا خط لوله جدید در شرایط و محیطی ایمن احداث شود.

وی بیان کرد: با اطمینان از آرامش رودخانه دز عملیات احداث خط لوله جدید با صرف ۱۵۰ نفر روز طی روزهای گذشته با موفقیت به اتمام رسید و پس از هماهنگی های لازم و با سرلوحه قراردادن کمترین زمان توقف تولید انتقال نفت از خط لوله قدیمی در ناحیه مذکور، عملیات اتصال خط لوله جدید به جای خط آسیب دیده با موفقیت به اتمام رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.