حضور 60 درصدی بانوان گیلانی در کنکور سراسری دانشگاه ها

دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان گفت : چه سخیف است که فردی وارد گیلان شود و از بانوان گیلان نقد غیر منصفانه کند ،سخیف تر آن است که عده‌ای در داخل استان حرکت دهنده وسینه زن آن بخش باشند

حضور 60 درصدی بانوان گیلانی در کنکور سراسری دانشگاه هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، دکتر محمدعلی نجفی در نشست مشترک فرمانداران و شهرداران و مدیران کل استانداری که با حضور معاونین و مدیران ستادی استانداری، فرمانداران و شهرداران در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان این ماه را به تعبیر امام راحل (ره) ماه نبوت عنوان کرد و افزود : امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا از فرصت‌های این ماه عظیم و شب‌های قدر آن بهره کامل را ببریم.

دکتر نجفی با قدردانی از روحانیت معزز و نماینده ولی فقیه در گیلان ، اعضای شورای تامین ، نمایندگان گیلان ،احزاب و اندیشه های مختلف سیاسی افزود : با کمک همه مسئولین امر اجازه نداده‌ایم که فضای استان امنیتی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت حضور برابر بانوان در بخش های مختلف گفت: فرمانداران، شهرداران و مدیران باید تلاش کنند تا حضور برابر بانوان در بخش های مدیریتی حفظ شود.
وی تصریح کرد: تلاش کردیم این زمینه در استان فراهم شود و مانع حضور بانوان در عرصه های مختلف نشویم.

وی بانوان گیلان را بانوانی فرهیخته،‌ تحصیلکرده و تأثیرگذار دانست که در کنار مردان در کارهای سخت تولید حضوری فعال دارند و  افزود : کجای کشور همانند زنان گیلان دوشادوش و حتی جلوتر از مردان با زحمت و تلاش برنجی را که با رنج تولید می‌شود به ثمر می رساند 
دکتر نجفی همچنین با اشاره به حضور فعال بانوان گیلانی در تولید زیتون، مرکبات، کیوی، صیفی جات، گل گاوزبان و بادام زمینی اظهار داشت : بانوان گیلان همچنین حضوری فعال در تولید دارند.

وی با بیان اینکه چه سخیف است که فردی وارد گیلان شود و از بانوان گیلان نقد غیر منصفانه  کند افزود : سخیف تر آن است که عده‌ای در داخل استان حرکت دهنده  وسینه زن آن بخش باشند.

دکتر نجفی گفت : آنها چشمشان را در جامعه می‌بندند و این همه رنج و حضور ۶۰ درصدی بانوان را در کنکور سراسری و دانشگاه‌ها نمی‌بینند و  این افراد چه نگاهی دارند و  کجا را می‌بینند.

 وی افزود : کمتر از یک ماه گذشته حضور مادران، فرزندان و همسران شهدا را در پاسداشتی که زبانزد بود  مشاهده نمی‌کنند .

استاندار گیلان با توصیه به این افراد که به خانه مادران شهید بروید و ببینید چه می‌خواهند افزود : توجه به رفاه معیشت ، اشتغال جوانان ، مسائل اجتماعی و اعتیاد درخواست این عزیزان است .

وی  گیلان را آغازگر مذهب افتخار آمیز تشییع در کشور عنوان کرد و افزود:  امروز نماینده معزز ولی فقیه در گیلان که خود از بزرگان و نویسندگان است و بیش از ۷۰ تألیف مورد توجه در ایران و دنیا دارد متولی حوزه های فرهنگی و عبادی استان و نظریه پرداز این بخش  کشور است و نباید جلوتر از ایشان حرکت کرد.

دکتر نجفی افزود : با اقامت سالانه بیش از ۳۴ میلیون مسافر در گیلان اندیشه‌های مختلف وارد استان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهیمت اجرای طرح‌های سالم سازی دریا اظهار داشت : در این طرح‌ها باید رعایت حجاب، عفاف، حرمت خانواده‌ها و در کنار آن آرامش و آسایش افراد دیده شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعات در سواحل در کنار استفاده از دریا اظهار داشت : اگر چه مشکلاتی در تأمین اعتبارات وجود داشته و دولت با سختی توانست حقوق و مزایا را بپردازد اما طرح‌های سالم سازی دریا باید به جد دنبال شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.