سیستان وبلوچستان

سیستان و بلوچستان رکورددار بیماری سل در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین آمار بروز بیماری سل را در کشور دارد که مشارکت همگانی، همدلی و حمایت همه جانبه مردم و مسؤولان برای حذف آن ضروری است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛سید مهدی طباطبایی افزود: براساس آخرین هدفگذاری سازمان جهانی بهداشت در خصوص بیماری سل، هدف حذف سل تا سال 2050 با دستیابی به 3 «صفر» در دستور کار کشورها قرار گرفته است، صفر در بروز سل، صفر در میزان مرگ ناشی از سل و صفر در هزینه‌هایی که به علت بیماری سل بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان بالاترین بروز سل را در کشور دارد لذا رسیدن به هدف حذف سل در استان مستلزم عزم عمومی، مشارکت همگانی، همدلی و حمایت همه جانبه مردم و مسؤولان است.

وی تصریح کرد: برای ارتقای کمی و کیفی خدمات بیماریابی و آموزش که از اصول مهم در پیشگیری و کاهش بروز بیماری سل است دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درنظر دارد کمپین آموزش و غربالگری سل را در جمعیتهای پرخطر، حاشیه نشین، روستایی و سیاری، با هدف تقویت آموزشها و تشدید بیماریابی برای کشف به موقع بیماران به عنوان مخازن انتشار بیماری و در نتیجه ارتقای امر پیشگیری از ابتلا به بیماری سل، به کمک داوطلبین سلامت تحت پوشش دانشگاه به مدت 2 سال اجرایی کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار