بندرعباس؛

اجرای طرح «تفکیک از مبداء پسماند» در بندرعباس از ابتدای تیر

طرح «تفکیک از مبداء پسماند» از ابتدای تیر امسال در شهرستان بندرعباس اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: فرایند تفکیک در مبدا برای بازیافت مواد زائد جامد  با هدف ارتقاء فرهنگ شهروندی،  بازگشت مجدد این منابع به چرخه تولید، کاهش حجم زباله ، افزایش عمر محل دفن پسماندها و حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تمام شده دفع پسماند برای شهرداری و مردم برنامه ریزی شده است.
حبیب بهادری گفت: برای شروع این طرح، از هر منطقه شهر بندرعباس 10 محله انتخاب شده است.
وی با اشاره به شیوه اجرای طرح افزود: آموزش‌گرهای مشخص شده طرح به صورت چهره به چهره در مناطق مشخص حاضر شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: همزمان با آموزش شرایط فیزیکی مناسب برای رعایت ضوابط مربوط به طرح مذکور و نظافت شهری ایجاد خواهد شد.
بهادری  افزود: بر اساس برنامه زمانبندی مشخص پسماندهای جمع‌آوری شده از شهروندان تحویل گرفته می‌شود.
وی افزود :درکنار آگاه سازی،  آموزش و ایجاد شرایط فیزیکی مناسب برای اجرای طرح،  قوانین مربوط به مدیریت پسماند اجرا  و با متخلفان و کسانی که نظافت شهری را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس تولید ، دفع بی‌ رویه مواد زائد در محیط زیست را یکی از مشکلات قابل ملاحظه‌ای که این روزها در شهرهای بزرگ و کوچک عنوان کرد.
بهادری افزود:  این امر بدون توجه به مقوله بازیافت و استفاده مجدد از مواد بازیافتی علاوه بر هدر رفت سرمایه‌های ملی و هزینه واردات مواد اولیه باعث از بین رفتن منابع طبیعی و ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر محیط زیست می‌شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.