قزوین؛

رشد صادرات به عراق

سال گذشته میزان صادرات قزوین به عراق 55 درصد رشد داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت : میزان صادرات استان قزوین به عراق  سال گذشته 260 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۹۳، پنجاه و پنج  درصد رشد داشته است.

به گفته  علی پرزحمت  ، عراق با 60 درصد ، ترکیه با 7/5 درصد و افغانستان با 6/5 درصد بیشترین سهم ، در دریافت کالاهی استان را دارند.

وی میزان صادرات سال گذشته استان قزوین را 450 میلیون دلار بیان کرد و گفت : این میزان نسبت به سال 93 ، پنج درصد رشد داشته است .

پرزحمت پیش بینی کرد : میزان صادرات امسال به ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

وی  با بیان اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های تولید مواد شوینده در کشور به شمار می‌رود گفت :  سال گذشته مواد شوینده با وزن 93 هزار تن و به ارزش 65 میلیون دلار  بیشترین کالای صادر شده در استان را به خود اختصاص داد.

پرزحمت افزود : صادرات این محصول 17 درصد رشد داشته است .

وی همچنین با اشاره به واردات استان گفت : سال گذشته وارداتی از کشورهای امارات، چین و ترکیه داشیم که بیشتر در زمینه ماشین‌آلات و قطعات خودرو و مواد اولیه برای تبدیل به کالاهای دارای ارزش افزوده بالا بوده است.

پرزحمت یاداور شد : معوقات ارزش افزوده صادرکنندگان باید از سوی  اداره امور مالیاتی پرداخت شود تا بتوان موانع و مشکلات صادرات را کاهش داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تسهیلاتی با سود ۲۲ تا ۲۴ درصد سبب رشد و شکوفایی بخش صادرات نشده است گفت : علاوه بر این با توجه به هدف ما در استان برای افزایش میزان صادرات در سال جدید شرایط برای واحدهای صادرکننده کالا سخت‌تر می‌شود.

پرزحمت تاکید می‌کند: با رونق بخش صادرات و گردشگری می‌توان سبب رونق و شکوفایی در استان قزوین شد چراکه رونق این بخش سبب گردش سرمایه و فعالسازی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد :  با توجه به پساتحریم، امیدواریم امسال بتوانیم به کشورهای اروپایی هم صادرات داشته باشیم .

پرزحمت گفت : به گفته کارشناسان، استان قزوین برای اینکه بتواند به روسیه صادرات چشمگیری داشته باشد، نیاز به حمایت، پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل و رفع مشکلات در این زمینه، بازاریابی، استانداردهای بین‌المللی و کانتینر دارد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد : سال گذشته نمایشگاه‌های تجاری بسیاری به منظور توسعه صادرات استان برگزار شد. به هر حال امیدواریم این نمایشگاه‌ها در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

پرزحمت ادامه داد :  در نظر داریم  امسال ۴۰ نمایشگاه تخصصی درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی برگزار کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد : بنابراین باید دستگاه‌های نظارتی به تسهیل روند صادرات در استان قزوین کمک کنند تا بتوانیم میزان صادرات را در سال جاری بیش از گذشته افزایش دهیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، صادارات ، عراق ، میزان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.