ارومیه؛

خبرهای احیاء دریاچه ارومیه واقع بینانه نیست

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خبرهایی مبنی بر احیاء دریاچه ارومیه و پرشدن آن از آب در رسانه ها منتشر می شود که واقع بینانه نیست و ما در مرداد و شهریورماه منتظر اعلام آمار خواهیم بود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   دکتر علیزاده امامزاده در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر ارومیه با مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در خصوص فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست دولت راهنمایی ها و کمک های لازم را نمی کند.

وی با اشاره به تولید زباله و ضرورت تفکیک انواع زباله از هم افزود: تا فرهنگ تولید و بازیافت زباله نهادینه نشود شهرداری نمی تواند کار خاصی پیش ببرد و وضعیت کنونی ادامه خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه به عنوان یک معلم و دانشگاهی اعلام می کنم که تا آموزش و پرورش پای کار نیاید، دستاورد چندانی نخواهیم داشت، گفت: یکی از سازمانهای بسیار تأثیرگذار صداوسیماست که در برنامه ها و تولیداتش اهمیتی به تفکیک زباله ها و بازیافت نمی دهد و تبلیغ پفک و چیپس و ... را ارجحتر می داند.

علیزاده با اشاره به اینکه مردم ما بافرهنگ هستند، ادامه داد: ما متأسفانه دریاچه ارومیه را به خاطر سیاست نابود می کنیم .

وی تصریح کرد: هنگامی که مشاور سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به جای مباحث محیط زیستی بیاید در ارومیه و به شهدا توهین کند و به جای کار محیط زیستی به دفن شهدای گمنام در پارک جنگلی اعتراض کند، نتیجه ای بهتر را شاهد نخواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: آن مشاور و مسئول بهتر است به جای اتلاف وقت خود در مسائل سیاسی به مسائل محیط زیستی کشور برسد.

علیزاده ضمن اشاره به وضعیت بغرنج دریاچه ارومیه اظهار کرد: مسئله دریاچه ارومیه مسئله امروز نیست بلکه در سالیان دراز اتفاق افتاده و مسئولان وقت نیز مقصرند.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر احیاء دریاچه ارومیه و پرشدن آن از آب در رسانه ها منتشر می شود که واقع بینانه نیست و ما در مرداد و شهریورماه منتظر اعلام آمار خواهیم بود.

علیزاده با انتقاد نسبت به روش احیاء دریاچه ارومیه تأکید کرد: با پلمپ چاههای کشاورزان نمی توان کاری از پیش برد چرا که آنها تقصیری در به وجود آمدن شرایط حاضر ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: متأسفانه راه درست را به مردم نشان نداده ایم و غفلت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.