ارومیه؛

حمایت از تاسیس موزه صلح در سردشت

از تاسیس موزه صلح در سردشت حمایت می کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان سردشت با حضور فرماندار این شهرستان، رئیس گروه مشارکت های اجتماعی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مسئول انجمن گفتمان شرق اندیشه در ارومیه و اعضای هیئت مدیره انجمن لاوان هه تاو سردشت و سایر اعضای کارگروه برگزار شد .

فرماندار سردشت در این جلسه که با محوریت تاسیس موزه صلح در سردشت برگزار شد با اشاره به جایگاه سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ سازی و روشنگری اذهان عمومی گفت: اگر انجمن ها به درستی و در چارچوب مقررات فعالیت نمایند می توانند در افزایش سرمایه های اجتماعی از جمله اعتماد متقابل دولت و ملت تاثیر بسزایی داشته باشند.

دکتر حسنی از سازمانهای مردم نهاد به عنوان حلقه ارتباطی دولت و ملت یاد کرد و افزود: نگاه من به سازمانهای مردم نهاد اعتماد محور است و از فعالیت های قانونی آنها با تمام توان حمایت خواهم کرد.

وی با انتقاد از رخوت ادارات متولی شهرستان سردشت در تسهیل سازی فرایند تشکیل NGO ها و ترغیب جوانان گفت: این ایراد بر همه ما وارد است و متاسفانه همگی ما در این مورد سهل انگاری نموده ایم که امیدوارم منبعد با ایجاد بسترهای مناسب برای تشکیل سازمانهای مردم نهاد و شتاب بخشی به فعالیت آنها زمینه مشارکت همگان را در برنامه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و غیره فراهم نماییم.

دکتر حسنی از پیشنهاد تاسیس موزه صلح در سردشت که محور اصلی مباحث این جلسه بود استقبال کرد و گفت: شهرستان سردشت خط مقدم جنگ بوده که مورد اصابت بمباران شیمیایی قرار گرفته است و شهیدان و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب نموده است و با این اوصاف پتاسیل های بالقوه ای برای ایجاد موزه صلح دارد .

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در جذب گردشگر نیز بسیار مفید خواهد بود خاطر نشان کرد: از این طرح به عنوان یکی از پرژه های اولویت دار فرهنگی شهرستان حمایت می کنیم و هر آنچه را که در توان داریم برای اجرایی شدن آن انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.