قم؛

سخنرانی معارفی همه روزه در حرم مطهر برگزار می شود

سخنرانی معارفی و بیان احکام و روایات در روزهای ماه مبارک رمضان پیش از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت الاسلام حسین زاده که در دهه نخست ماه مبارک رمضان سخنران نشست معارفی و بیان احکام و روایات است، پیش از ظهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه روزه در تمامی ادیان وجود داشته است، گفت: روزه دارای اثرات مختلفی است که بهداشت فردی، اثرات اجتماعی و اثرات روحی و معنوی از مهم‌ترین این اثرات و برکات روزه و روزه داری است.

وی افزود: روزه موجب لطافت روح انسان شده و اراده انسان را قوی کرده و به انسان اجازه می‌دهد که به راحتی با غرایز نفسانی خود مقابله کند.

استاد حوزه علمیه قم باتأکید بر اینکه مؤمن عامل به دستورات الهی در پیشگاه خداوند دارای حرمت و مرتبه‌ای بسیار برجسته است،تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن به چنین انسانی وعده بهشت و روح و ریحان می‌دهد و این فقط نیمی از اعمال و پاداش های انسان مؤمن است.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه دعای مؤمن روزه دار مستجاب است، گفت: خداوند خواب انسان را روزه دار را عبادت قلمداد می‌کند در حالی که انسانی که خوابیده تکلیفی نداشته و این نشانه رحمت بی انتهای خداوند به مؤمنان روزه دار است

وی در مورد فضیلت های تلاوت قرآن به‌خصوص تلاوت سوره مؤمنون در طول سال و ماه مبارک رمضان گفت: کسی که سوره مؤمنون را تلاوت می‌کند در هنگام مرگ سختی مرگ بر او آسان شده و مانند این است که از بوی گلی خوشبو استشمام کرده و از هوش می‌رود و پس از آن خود را در باغی زیبا مشاهده می‌کند در حالی که برای کافِر جان کندن مانند این است که ۱۲ گرگ گرسنه به او حمله می کنند.

وی با تأکید بر این که کسی که بر تلاوت سوره مومنون مداومت می‌کند فرشته مرگ هنگام نزول بر او به او بشارت بهشت می‌دهد، تصریح کرد: خداوند عامل به سوره مؤمنون را در جایی به مراتب بهتر از بهشت وارد می کند..

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام صادق علیه السلام می‌فرمایند «کسی که سوره مومنون را تلاوت کند خداوند او را ختم به خیر می کند»، گفت: امام سجاد در دعای ۴۳ صحیفه سجادیه ۱۵ بار از خدا می‌خواهد که عاقبتشان را ختم به خیر می‌کند و امام صادق علیه السلام همچنین می‌فرمایند وقتی انسان در هر جمعه سوره مومنون را تلاوت می‌کند خداوند منزل او را در بهشت اعلی قرار می‌دهد و همراه با انبیاء و پیامبران الهی او را محشور می کند.

حجت الاسلام حسین زاده با تأکید بر اینکه در اینجا فقط تلاوت تنها منظور نیست، تصریح کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید منظور کسی است که این سوره را تلاوت کرده و به آن عمل کند و انسان مؤمن همیشه عامل به قرآن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار