یک افسر نابینا به عنوان رئیس پلیس منطقه ای در ولایت اروزگان افغانستان منصوب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «خامه پرس،» مقامات محلی افغانستان اعلام کردند یک افسر پلیس نابینا، به نام شاه محمود، به سمت ریاست پلیس منطقه ای ناآرام در ولایت اروزگان در جنوب افغانستان منصوب شد.

این حرکت اقدامی بی سابقه از سوی وزارت امور داخله افغانستان است. مقامات محلی اعلام کردند انتصاب شاه محمود به این سمت، با توجه به سابقه طولانی 14 ساله او در پلیس ملی افغانستان صورت گرفته است.

شاه محمود، که 14 سال پیش به نیروهای پلیس افغانستان پیوسته است، به عنوان فرمانده پلیس دهراوود، یکی از ناآرام ترین مناطق جنوب افغانستان، منصوب شده است. او پیش از این به عنوان مسئول امنیتی منطقه ای در شهر «ترین‌کوت،» مرکز ایالت اروزگان، در نیروهای پلیس خدمت می کرد.

محمد نایب، سخنگوی والی اروزگان، گفت وزارت امور داخله افغانستان شاه محمود را به دلیل داشتن سابقه در حوزه مسائل امنیتی به این سمت منصوب کرده است. او در ادامه افزود شاه محمود شاید یک افسر حرفه ای نباشد، اما تجربه بالایی در زمینه مسائل نظامی و امنیتی دارد. 

نایب گفت با انتصاب شاه محمود به این سمت وضع امنیتی منطقه بهبود یافته است. سخنگوی والی اروزگان همچنین افزود انتصاب شاه محمود به این سمت براساس توصیه ساکنان محلی دهراوود صورت گرفته است. 

فرمانده محمود، رقیب اصلی و مخالف سرسخت طالبان است. بنابر گزارش ها، او بر اثر انفجار یک بمب به دست عناصر طالبان چشمانش را از دست داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار