نادری در نطق میان دستور:

تخصیص منابع در برخی استان‌ها برابر نیست

نماینده مردم پاوه گفت: تخصیص منابع در برخی استان‌ها برابر نیست لذا عدالت اقتضا می‌کند با تجویز تبعیض مثبت درصدد جبران مافات برآمده باشیم.

تخصیص منابع در برخی استان‌ها برابر نیست
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهاب نادری نماینده پاوه و جوانرود در نطق میان دستور خود اظهار داشت: از نیروهای مسلح امنیتی و اطلاعاتی به خاطر ایجاد امنیت در انتخابات هفتم اسفند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای تشکیل مجلس دهم در مورد بیکاری جوانان را حجت و تکلیف شرعی خود دانستم و در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اهتمام خواهم ورزید

نماینده پاوه و جوانرود گفت: طبق گزارشی که وزیر کشور در خصوص معضلات و مسائل اجتماعی مطرح کرد، لازم می‌دانم که اعداد و ارقام ناظر بر معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه ای را در اولویت کاری قرار داده و با تمدید بسترهای قانونی لازم دولت را در مهار آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از تبدیل آنها به بحران های اجتماعی مساعدت داشته باشم.

نادری افزود: از ریاست جمهوری در اجرای اصل 48 قانون اساسی تقاضا دارم که در سفر استانی خود به کرمانشاه در تخصیص منابع و امکانات لازم فراخور نیازها و استعدادهای این منطقه اهتمام داشته باشم.

وی با بیان اینکه تخصیص همه منابع و امکانات و تقسیم آنها در استان‌ها همه برابرند، تصریح کرد: تخصیص منابع در برخی استان‌ها برابر نیست و برخی از این منابع برخوردار نیستند لذا عدالت اقتضا می‌کند با تجویز تبعیض مثبت درصدد جبران مافات برآمده باشیم.

نادری ادامه داد: در اجرای قانون ساماندهی مبادلات مرزی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری  در سند چشم انداز و سیاست های اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی مبنی بر هدف گذاری سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد به ملی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود در راستای جلوگیری از مهاجرت بی رویه ساکنان روستاهای مرزی به شهر و شکل گیری معضل حاشیه نشینی 28 تعاونی مرزنشین با 312 هزار عضو کرمانشاه را دریابند.

وی گفت: اکثر تعاونی ها به دلیل رکود و مشکلات سال های گذشته با ظرفیت 50 درصد فعال هستند بنابراین مساعدت در جهت روان سازی بازارچه های مرزی و تأسیس تعاونی خدمات بازرگانی و صادراتی غرب کشور و همچنین تشکیل شرکت تعاونی توسعه مبادلات مرزی در کنار افزایش اقلام قابل واردات و صادرات از دیگر خواسته های به حق به بخش تعاون استان و حوزه انتخابیه ام است.

نماینده مردم پاوه و جوانرود ضمن تشکر از آقای علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص توجه به اجرای طرح هادی روستاهای اورامانات افزود: از وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در خصوص توجه ویژه به راه های اورامانات و تسریع در تکمیل پروژه های مسکن مهر و اهتمام در اجرای راه آهن غرب کشور تقاضا دارم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار