هشدار مديركل ميراث فرهنگي تهران به شهروندان

با رسيدن فصل سفرهای تابستانی ، بازار فعالیت غيرقانوني بعضی افراد فرصت طلب و سودجو در فروش تورهاي تابستاني داغ مي شود، كه رجبعلي خسروابادي در اين خصوص به شهروندان هشدار داد. .

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در اين خصوص خطاب به شهرونداني كه قصد سفر دارند،گفت: از پرداخت هرگونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص يا كارمند كانتر خودداري و هرگونه وجه را  تنها به حساب  شرکت خدمات مسافرتی واريز كنيد.  
 
او افزود: معمولا قیمت پایین بعضی تورها در فضای مجازی  باعث می شود تا شهروندان در تور کلاهبرداران خدمات سفر گرفتار شوند و بدون استعلام از پروانه فعالیت و مکان  شرکت خدمات مسافرتی اقدام به تحویل مدارک یا واریز وجه نماید.
 
وی همچنین نسبت به  ارسال بعضی پیامک ها نظیر برنده شدن در قرعه کشی سفر به خصوص سفرهای خارجی  و اروپایی توسط بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی نیز فعالیت می كنند هشدار داد .
 
خسروابادي بيان كرد: متاسفانه تعداد اندکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز اخلاق حرفه ای در صنعت گردشگری را رعایت نمی کنند و با تبلیغ های غیر واقعی و با اغراق و بزرگنمایی در خدمات اقدام به فروش تور می کنند که این عمل  نه تنها موجب بدبینی عمومی به صنف دفاتر خدمات مسافرتی می شود بلکه حجم زیادی از شکایات شهروندان را در کمیسیون رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان به خود اختصاص می دهد.
 
او ارائه خدمات برخلاف آنچه به مسافر پیش از سفر وعده داده شده است را مصداق بارز کم فروشی و غش در معامله عنوان کرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران از همشهریان خواست در قبال ارائه هرگونه اسناد و مدارک از جمله گذرنامه ، شناسنامه ، ضمانت نامه به دفاتر خدمات مسافرتی رسید دریافتی ممهور به مهر شرکت دریافت كنند.
 
خسروآبادی دفاتر خدمات مسافرتی را ملزم به ارائه یک نسخه از قرار داد سفر با امضا طرفین و ممهور به مهر شرکت دانست و افزود : عدم ارائه قرارداد به مسافر حتی برای یک تور یک روزه برای اعضای کمیته فنی تخطی از قانون محسوب می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.