اقدام دانشگاه آزاد در جهت ممیزی کردن رشته های تحصیلی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش واحد های زیان ده با تغییر برنامه ها و ممیزی کردن رشته ها خبر داد.

فریدون رهنما رود پشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد رویکرد خود را مبنی بر شعار امسال یعنی همان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با هدف تجاری سازی محصولات خود، در تبدیل علم به ثروت نقش داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری، فعالیت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های بلا استفاده دانشگاه ها مانند دوره های آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت و توانمند سازی، اجاره محل های اضافی دانشگاه  می تواند نقش هدایت دانشگاه آزاد به سمت و سوی خروج از وضعیت زیان ده داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد در حال تغییر برنامه های خود است و در نظر دارد که با ممیزی کردن رشته های تحصیلی تعداد واحد های زیان ده را به صفر نزدیک کند.

وی در پایان گفت:طی جلساتی که برگزار کردیم بنا شد با پیش بینی های صورت گرفته ،در سال 95 وابستگی خود را به شهریه کاهش دهیم و بتوانیم درآمد های خارج از دانشگاه را به 20درصد افزایش دهیم که امیدواریم طی ده سال آینده این میزان حتی به 40درصد هم افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار