عباسی در گقتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

حوزه انشعابات شهری در دفاتر خدمات الکترونیک راه اندازی می‌شود

مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: توسعه خدمات شهرسازی در دفاتر خدمات الکترونیک گامی بزرگ در جهت هوشمند سازی فعالیت‌های مدیریت شهری است.

توسعه خدمات شهرسازی در دفاتر خدمات الکترونیک
رضا عباسی مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و رئیس کمیته انضباطی دفاتر خدمات الکترونیک شهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به  افزایش جمعیت شهرنشین و گسترش تغییرات کالبدی در پایتخت و در راستای ارتقای کمی و کیفی زندگی، کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات مطلوب و یکسان، هوشمندسازی خدمات، ارتقای سلامت اداری و کاهش تخلفات در حوزه‌های گوناگون مدیریت شهری، دفاتر خدمات الکترونیک به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون 112 دفتر خدمات الکترونیک، خدمت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف  از جمله شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، عمران و امور شهری نیز به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: توجه به تسهیل و  تسریع در  امر ساخت و ساز هم‌چنین احیای بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین مسائل این دفاتر است که در جهت سهولت شهروندان از صفر تا صد صدور پروانه ساختمانی تا صدور گواهی پایان کار در این دفاتر انجام می‌شود.

رئیس کمیته انضباطی دفاتر خدمات الکترونیک گفت: سعی شده است تا با گسترش این دفاتر و انجام فعالیت‌های فرامنطقه‌ای در کاهش بار ترافیک، پاسخگویی به شهروندان، کاهش سفرهای درون‌شهری، حفظ محیط زیست شهری و صرفه‌جویی در زمان مؤثر واقع شوند و امید است با به روز رسانی و ارتقای بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بخش زیادی از درخواست‌ها در حوزه شهرسازی از منزل پیگیری شود تا نیازی به حضور در شهر وجود نداشته باشد.

عباسی اضافه کرد: وجود منابع انسانی متخصص، نقاط قوت این دفاتر خدمات الکترونیک محسوب می‌شود و با نظارت و بازدید در حین انجام کار که به صورت محسوس و نامحسوس تخلف و ناهنجاری‌ها ریشه‌یابی شده هم‌چنین بازدیدهای مدیریتی و میدانی به صورت مستمر بر فعالیت این دفاتر نظرات کامل دارد.

وی گفت: در آینده‌ ای  نه چندان دور با چشم‌اندازی که برای چگونگی عملکرد و توسعه خدمات در این دفاتر مد نظر است سایر خدمات مورد نیاز شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری از جمله انشعابات گاز، برق، آب و تلفن نیز انجام خواهد شد که در حال حاضر نیز برخی از این دفاتر این خدمات را به صورت پایلوت ارائه می‌دهند.

مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: توسعه و گسترش ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک گامی مهم به سوی مدیریت یک پارچه است که بسیاری از مشکلات را رفع و افزایش اعتماد و رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
صدور پروانه ساختمانی
آخرین اخبار