سرنگونی بالگرد نظامی امارات در یمن

امارات از سقوط یک بالگرد نظامی خود در سواحل یمن خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امارات اعلام کرد که یک فروند بالگرد نظامی این کشور در سواحل یمن سقوط کرده است که در پی آن خلبان و کمک خلبان این بالگرد کشته شده‌اند.
 
دولت امارات دلیل سرنگونی این بالگرد را اعلام نکرده و فقط مدعی شد که این بالگرد در حال پرواز روتین بر فراز آب‌های بین المللی بود که در سواحل یمن سقوط کرده است.
 
اسفند ماه گذشته نیز یک فروند جنگنده اماراتی در یمن سرنگون شد و دو خلبان این کشور کشته شدند.
 
هر چند دولت امارات نقص فنی را عامل سرنگونی این جنگنده دانست اما برخی از منابع در یمن اعلام کردند که عامل سقوط جنگنده اماراتی در جنوب یمن اصابت موشک بوده است نه مشکلی فنی.
 
امارات یکی از اصلی ترین همپیمانان عربستان در تجاوز علیه یمن به شمار می رود که تاکنون متحمل تلفات جانی و مادی بسیاری شده است.
 
در ماه سبتامبر  سال گذشته میلادی در پی یک حمله موشکی ارتش یمن به مقر نیروهای اماراتی در مأرب دهها تن از آنها کشته شدند.
 
از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تاکنون نیروهای ارتش و کمیته های مردمی چندین فروند بالگرد و جنگنده های متجاوزان را سرنگون کرده اند.
 
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
 
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار