حمایت دولت فرانسه از عملکرد پلیس در یورو

وزارت کشور فرانسه از عملکرد پلیس این کشور در سرکوب اغتشاش های مربوط به یورو 2016 حمایت کرد.

حمایت دولت فرانسه از عملکرد پلیس در یوروبه گزارش خبرنگارحوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، پس از آن که اغتشاش ها و درگیری های سه روزه در مارسی چهره خشنی از یورو را به نمایش گذاشت و انتقادات زیادی علیه تاکتیک های پلیسی ماموران امنیتی مطرح شد، دولت فرانسه به دفاع از عملکرد پلیس این کشور در کنترل درگیری ها پرداخت.
روز شنبه چند صد هوادار انگلیسی و روسی  در منطقه اولد پورت مارسی با بطری و صندلی و دیگر اشیا به جان هم افتادند و پلیس مجبور شد از گاز اشک آور علیه آنها استفاده کند.
علاوه بر مارسی ،شهر نیس یکی دیگر از شهرهای میزبان یورو 2016 شاهد درگیری میان هواداران ایرلند شمالی و فرانسوی ها بود.
برخی معتقدند پلیس فرانسه در برخورد با این درگیری ها شدت عمل بیهوده به خرج می دهد و به سرعت از گاز اشک آور استفاده می کند. آنها کارنامه پلیس را ناموفق تلقی کرده و این نوع برخورد راشکستی برای پلیس دانسته اند.
اما پیر آنری برندت سخنگوی وزارت داخله(کشور) فرانسه با حمایت از پلیس گفت: اگر هم شکستی باشد این شکست فوتبال است که بیمار است زیرا  بعضی از هواداران در مصرف نوشیدنی های الکلی زیاده روی می کنند و باهم می جنگند.
شهردار مارسی نیز از اقدامات  پلیس ملی و محلی قدردانی کرد.
رئیس پلیس مارسی نیز در دفاع از عملکرد نیروهای خود گفت پلیس برای جلوگیری از" صدمات جدی  بیشتر" واکنش نشان داد.در طول سه روز درگیری در مارسی 15 نفر بازداشت شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار