روایت تولد دوباره امید از زبان یک پزشک در قاب «ماه عسل» +فیلم و تصاویر

قاب ششم «ماه عسل» با روی صحنه آمدن پزشکی که با اراده خداوند، امید را به دل زوج های نابارور آورد، بسته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین قسمت از برنامه «ماه عسل» در ماه مبارک رمضان، با دعای فرج شروع شد.

علیخانی ضمن تشکر از مخاطبان از آنها درخواست کرد مانند سال های گذشته تیتراژ «ماه عسل» را بخوانند و برای پخش در برنامه ارسال کنند.
 
بعد از پخش تیتراژ ابتدایی،  پشت صحنه دیروز برنامه «ماه عسل» پخش شد که عوامل برنامه کتاب های «عمو سبحان» را که با خود آورده بود، از وی خریدند.
 
در ادامه علیخانی از راه های ارتباطی مخاطبان با مردم سخن گفت. اینکه خود وی فقط یک صفحه در اینستاگرام دارد و دیگر صفحات از طرف وی جعلی است. احسان عليخاني در ابتدای برنامه به اين موضوع اشاره كرد كه صفحات رسمی «ماه عسل» كدامیک هستند و از سوءاستفاده و كلاهبرداری برخی افراد گلايه كرد.

مجری «ماه عسل» پس از آن، از استاد صارمی جراح و فوق تخصص زنان و زایمان دعوت کرد تا در قاب برنامه رمضانی‌اش حاضر شود و در ابتدا از تولد دکتر پرسید که وی گفت: در سال 1326 به دنیا آمده و پدرش حاکم شهر بوده است.

روایت تولد دوباره امید از زبان یک پزشک در قاب «ماه عسل» +فیلم و تصاویر

علیخانی به دکتر گفت: شما بچه پولدار بودید دیگه؟ وی گفت: نه پدرم از بزرگان عشایر این شهر بود که توانست این شهر را آباد کند. ما در یک خانواده پر جمعیت زندگی می‌کردیم. ده فرزند هستیم و متاسفانه مادرم دو ماه پیش فوت کرد.

پدرم علاقه بسیاری به درس خواندن ما داشت و پزشکی برای ما رویا بود؛ چراکه رشته مقدسی است. من ابتدا رشته ریاضی خواندم اما بعدها پزشکی را انتخاب کردم. آن زمان به سختی درس می خواندیم مثل الان کلاس کنکور نبود! علیخانی در اینجا عنوان کرد: ولی من کلاس کنکور نرفتم (خنده)
 
علیخانی پس از آن سوال ویژه خود را اینگونه بیان کرد که چرا این رشته را انتخاب کردید؟ 

دکتر صارمی عنوان کرد: این رشته به نوعی به من تحمیل شد. بعد از یک سال که پزشک عمومی بودم، یک اتفاق باعث شد به سمت رشته زنان و زایمان بروم. یک شب فردی به درب خانه ما آمد که برای کمک به همسرش که باردار بود، بروم. آن شب عظمت خلقت را دیدم و این رشته را انتخاب کردم.

در ادامه در آیتمی، دکتر صارمی به صورت مستند تمام بخش های بیمارستان را نشان داد. نکته جالب این مستند زمانی بود که دکتر صارمی نوه خود را بغل کرده بود که با روش «آی وی اف» به دنیا آمده است.

دکتر صارمی عشق و علاقه وافر به کار را یکی از دلایل موفقیت خود همه دانست. عشقی که به قول خودش از استادش دکتر قریب آموخته است.

علیخانی پس از آ« به یک ویژگی دکتر صارمی اشاره کرد. اینکه هیچ زوجی را نا امید نمی کند و به آنها نمی گوید که نازا هستند. صارمی هم با تاکید زیاد گفت من که هستم که بخواهم دیگران را نا امید کنم. ما برای وصل کردن آمدیم. پزشکی عشق است و کار برای خدمت. اگر کشی به فکر پول درآوردن از این راه است بهتر است از این عرصه کناره بگیرد.

صارمی در ادامه گفت: زمانی که من برای ادامه تحصیل خود به اتریش رفته بودم، یک زوج ایرانی را آنجا دیدم که به خاطر نازایی آمده بودند. آن زمان بود که متوجه شدم نازایی از سرطان در ایران بدتر است.  زنان دوست دارند کگه مادر بشوند. حتی اگر سرطان داشته باشند اما باز دوست دارند که مادر بشوند و این حق طبیعی آنهاست. بیاییم اعتقاد خود را از دست ندهیم و عظمت خداوند و خلقت را درک کنیم.

علیخانی در ادامه از دکتر سوال کرد: شما نطفه را انتخاب می کنید؟ دکتر گفت: سوال خوبی پرسیدید. خیلی ها به من می‌گویند چهار قلو را یکی کم کنید. هرگز نتوانستم این کار را کنم. من با عشق کار خود را انجام می دهم و تا کنون 2500 نوزاد با این روش به دنیا آمده اند.

روایت تولد دوباره امید از زبان یک پزشک در قاب «ماه عسل» +فیلم و تصاویر

در ادامه برنامه علیخانی از سورپرایز برنامه امروزش برای دکتر صارمی حرف زد. اما قبل از آن از اتفاق تلخی در زندگی صارمی گفت. و آن هم از دست دادن فرزندش بود. دکتر صارمی چند سال قبل یکی از فرزندان خود را از دست داده بود. اتفاقی که در باره اش گفت: آن لحظه تنها و تنها به خداوند گفتم که نعمتی را به من دادی و از من گرفتی. خودت به من صبرش رو هم عطا کن.

علیخانی پس از آن با نشان دادن فیلم تولد کودکی در 23 سال گذشته، از خانواده ای دعوت کرد که به روی صحنه ماه عسل بیایند. خانواده ای که طبق گفته خودشان چندسالی را در حسرت داشتن فرزند گذرانده بودند و پس از مراجعه به مطب دکتر صارمی با انجام «آی وی اف» صاحب فرزند شده بودند.

نهایتا برنامه امروز ماه عسل با تاکید صارمی بر اینکه امثال او تنها و تنها یک وسیله هستند و از آنچه که به آن علم دارند استفاده می کنند، گفت: هر اتفاقی که می افتد خواست و اراده خداوند است.
گزارش از: الهام قبادی

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/




ادامه دارد/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
درود بر دكتر صارمي عزيز افتخار شهرستان درگز.....
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
همونقدر که خودکشی گناهه و دست بردن در اراده الهی است درمان نازایی هم گناهه. اگر خداوند صلاح میدید که به آنها خودش این توانایی را میداد
Iran (Islamic Republic of)
منم
۲۳:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
ولی خدا خیلی از بیماری ها رو آفریده و راه درمانشون هم وجود داره که با پیشرفت دانش خدا رو شکر حتی بیماری ام اس هم درمان قطعی پیدا کرده...پس خدا وقتی یه دردی به آدم میده درمانش رو هم میده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام اقای علیخخانی توروخدایک شب اقای استادآیش رو.منظورم.فرهاد آیش هستند دعوت کنید...خواهشن.
Seychelles
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خیر دو دنیا رو ببینه انشاالله
Seychelles
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خیر دو دنیا رو ببینه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خدا حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خداوند بهشون عمر طولانی و باعزت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
ممنون از گزارش خانم الهام قبادی
دکتر صارمی با اینکه خودش بچشو از دست داده بود ولی به این همه خانواده امید داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خدا امثال دکتر صارمی رو برای این مملکت حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام و تشکر از برنامه خوبتون . لطفا آدرس مؤسسه دکتر صارمی رو هم بگذارید ممون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خدایا به این ماه عزیز قسمت میدم همه روحاجت رواکن هیچ زنی درحسرت مادرشدن نباشه .الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
من باتماشای این قسمت سرشارشدم ازخدا.خداقوت ماه عسلی ها
آخرین اخبار