داورزنی: مایدا هیچ‌وقت در مسائل غیرفنی دخالت نکرده است/ برخی رسانه‌ها خط می‌گیرند

رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: صحبت‌هایی که این روزها در برخی رسانه‌ها درباره والیبال بانوان مطرح می‌شود حاصل خط دهی برخی افراد است.

محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت‌های مطرح شده درباره وضعیت فعلی والیبال بانوان اظهار داشت: متاسفانه این روزها صحبت‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود که اصلا صحت ندارد. احساس می‌کنم برخی‌ها چون منافع خود را در معرض خطر می‌بینند به رسانه‌ها خط می‌دهند و این صحبت‌ها مطرح می‌شود.

وی درباره این موضوع که گفته شده مایدا چیچیچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در برخی مسائل غیرفنی دخالت می‌کند، گفت: این حرف به هیچ عنوان صحت ندارد. مایدا مربی حرفه‌ای است و در این مدت تنها به وظایف خود عمل کرده است و به هیچ عنوان دخالتی در امور غیر فنی نداشته است. مجموعه فدراسیون و تک تک بازیکنان از عملکرد این مربی رضایت دارند. واقعا نمی‌دانم این صحبت‌ها چرا مطرح می‌شود.

داورزنی تصریح کرد: مایدا هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی مربی خوبی است. رفتار این مربی در تمرینات و اردو را می‌توانید از خود بازیکنان بپرسید. از طرفی این مربی تعامل خوبی با فدراسیون دارد و این نکته مثبت او تلقی می‌شود. 

رییس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: اگر تا امروز صحبتی در خصوص مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها نکردم به این دلیل بوده که نمی‌خواستم حرمت خانواده والیبال از بین برود. اما متاسفانه برخی‌ها مجبورم کردند که صحبت‌هایی که نباید عنوان بشود را عنوان کنم.

وی ادامه دادا: به اعتقاد من مطالبی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود یا حاصل سوتفاهم است یا كج فهمی و یا شیطنت. زیرا این صحبت ها نمی‌تواند واقعیت داشته باشد. هنوز هم نمی‌دانم چرا باید این مطالب عنوان شود آن هم با این شکل و شمایل.

داورزنی افزود: این که چه تیم مربیگری  و چه گروهی بالای سر دختران والیبالیست باشند در حیطه وظایف ریاست فدراسیون والیبال است. فدراسیون متناسب با شرایط و بررسی وضع موجود درباره اتفاقات مختلف والیبال تصمیم گیری می‌کند. این درست نیست که وقتی یک نفر جایگاهش را از دست می‌دهد شخصیت باقی آدم‌های یک مجموعه را زیر سوال ببرد.

وی با بیان این مطلب که برخی‌ها از روز نخستی که مایدا به ایران آمد مطالبی بر علیه‌ش منتشر کردند، گفت: ابتدا می‌گفتند این مربی مدرک مربیگری ندارد، مدتی بعد عنوان کردند رزومه ندارد  حالا هم می‌گویند مربی بد اخلاقی است و برخورد نامناسب با بازیکنان دارد و به مربیان توهین کرده است. من همه این مطالب را رد می‌کنم.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: مایدا در رده‌های پایه و مدارس و دانشگاه‌ها والیبال تدریس کرده است و دانش خوبی در این زمینه دارد.  بهتر است برخی‌ها کمی منطقی تر به شرایط موجود نگاه کنند و اجازه ندهند حرمت‌ها شکسته شود.

داورزنی تصریح کرد: ما در میان گزینه‌هایی که وجود داشت تمام و کمال رزومه و دانش فنی مایدا را مورد بررسی قرار دادیم. اکثر تیم‌های والیبال بانوان در جهان از مربی مرد استفاده می‌کنند و ما مایدا را گزینه مناسبی می‌دانستیم. تمام تصمیمات در خصوص آوردن مایدا به ایران بر عهده ما بود و تایید نهایی آن هم با ریاست فدراسیون انجام شد.

رییس فدراسیون والیبال با بیان این مطلب که نمی‌دانم چرا این مسائل را به میرسپاسی نسبت می‌دهند، افزود: اگر مایدا برای سمت سرمربیگری تیم ملی بانوان انتخاب شد، ریاست فدراسیون دخیل بود و اگر با استعفای کسی هم موافقت شد باز هم من تصمیم گیری کردم. چرا باید نایب رییس بانوان درباره این تصمیمات گرفته شده زیر سوال برود؟

وی ادامه داد: میرسپاسی همواره در راستای سیاست‌های فدراسیون قدم برداشته است و اتفاقا تعامل خیلی خوبی با حوزه بانوان وزارت ورزش دارد که به سود والیبال بانوان شده است. او همیشه وظایفش را  با مسئولیت پذیری انجام داده است.

داورزنی با اشاره به تاسیس کمپ بانوان ، گفت: برخی رسانه‌ها عنوان کردند که اقدامات مربوط به کمپ پیش از حضور میرسپاسی آغاز شده و این نایب رییس نقشی  در آن نداشته است. این در حالی است که اتفاقا پیگیری های میرسپاسی باعث شد که این کمپ زودتر آغاز به کار کند. این نایب رییس که فدراسیون مستقل برای خود ندارد . کاملا طبیعی است که هر اقدامی انجام داده است ممکن است در ادامه فعالیت‌های قبلی باشد. مهم این است که وظایفی که بر عهده اوست به درستی انجام شده است.

داورزنی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرایط بانوان بسیار خوب است و تمرینات بر مبنای برنامه‌ریزیِ انجام شده و در بهترین شرایط در حال سپری شدن است. بازیکنان با مایدا ارتباط خوبی دارند و این مربی هم توانسته به تعامل خوبی با بازیکنان برسد. اگر برخی‌ها امروز در مجموعه بانوان حضور ندارند به این معنا نیست که شرایط خوبی حکم فرما نیست. ما پیش از این سال‌ها از مربیان داخلی استفاده کردیم و به نتیجه لازم نرسیدیم حالا با استفاده از حیطه اختیارات خود مربیگری بانوان را بر عهده مایدا گذاشتیم و بسیار امیدواریم به نتیجه لازم برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار