ارومیه؛

تفاهم نامه همکاری بین ادارات كل ميراث فرهنگي و اداره كل فني و حرفه اي آذربایجان غربی

تفاهم نامه همكاري ادارات كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اداره كل فني و حرفه اي استان آذربایجان غربی به امضاء رسيد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  تفاهمنامه همكاري در زمينه بهره برداري از ظرفيت هاي مشترك آموزشي و مهارتي صنايع دستي مابين اين اداره كل و اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان به امضاء رسيد.

بر اساس اين گزارش در جلسه مربوط به عقد اين تفاهمنامه، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تعامل و همكاري اين دو اداره كل را مثبت و سازنده ارزيابي كرد و گفت: تاكيد مقام عالي استان بر اين است كه آموزش و كسب مهارت در حوزه هاي صنايع دستي و گردشگري هرچه بيشتر مورد توجه قرار گيرد و لذا ما آماده هرگونه همكاري در خصوص تعميم و گسترش آموزش عمومي در اين حوزه ها هستيم.

وي تكميل و راه اندازي موسسات ويژه صادرات صنايع دستي و ساماندهی کارگاههای تولیدی را در جهت رشد و بالندگي آن پراهميت قلمداد كرد و ادامه داد: در روستاهائي كه بعنوان روستاهاي هدف گردشگري تعيين شده اند سعي ما بر اين است كه كلاسها و دوره هاي ويژه آموزش گردشگري و توليدات صنايع دستي را برگزار نمائيم.

دراين جلسه مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان نيز آموزش را پيش زمينه پيشرفت و موفقيت در كسب و كار دانست و گفت: ما اين آمادگي را داريم تا با برگزاري دوره هاي مربوط به آموزش الكترونيك، بسته بندي توليدات ، تجاري سازي و فرآيندهاي نوين كسب و كار به نوبه خود نقشي در زمينه معرفي و پيشرفت صنايع دستي استان را فراهم كنيم .

محسن مددی هم چنین تصریح کرد : مهم ترین موضوع در مبحث صنایع دستی بهره مندی از فضای مناسب برای عرضه این محصولات میباشد که امیدواریم با تعامل دو اداره کل بتوانیم درخصوص فروش و عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی گامهای موثری برداریم . اين تفاهمنامه كه در پنج ماده تنظيم شده و در راستاي اجرائي نمودن اهداف كلان سال اقتصاد مقاومتي(اقدام و عمل) مي باشد بر .تعهدات مشترك دوجانبه در زمينه توسعه و آموزش صنايع دستي، تجهيز و راه اندازي كارگاههاي آموزشي، تبليغات و اطلاع رساني بمنظورجذب هنرجويان و علاقمندان و برگزاري نمايشگاههاي ادواري متمركز است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.