همدان؛

افزایش ۱۵ درصدی کشت کلزا در همدان

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش ۱۵ درصدی کشت کلزا در همدان خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی کشت کلزا در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر لاهوتیان بیان کرد: پیش بینی می شود ۱۵۰۰ تن دانه‌ روغنی کلزا تا پایان خردادماه در ۹ شهرستان استان همدان برداشت شود.


وی افزود: این میزان دانه روغنی کلزا توسط  شرکت غله استان و با همکاری کارخانه روغن کشی نهاوند از کشاورزان خریداری می شود.

لاهوتیان با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد محصولات از بذور هیبرید خارجی و ۲۰ از بذور داخلی است، عنوان کرد: در سال جاری با اقدامات حمایتی دولت در اجرای برنامه خرید محصولات کشاورزی، به ازای هر کیلوگرم محصول با ۲درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۲۵هزار ۳۰۰ ریال پرداخت خواهد شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای کاشت، داشت و برداشت محصولات کلزا در نظر گرفته شده است، توضیح داد: حل مشکلات بازرگانی و پرداخت به موقع بهای تعیین شده برا کلزا از برنامه‌های حمایتی توسعه کشت کلزا در استان همدان است.

وی با اعلام اینکه سال آینده افزایش یارانه بذور کلزا و همچنین کاهش قیمت فروش بذر به کشاورزان را خواهیم داشت، ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی کاشت، داشت،
وی با بیان اینکه پرداخت حق سهمیه کشاورزان برای سطح زیر کشت کلزا کشور توسط مجری طرح دانه های روغنی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: پرداخت یارانه برداشت و حمل و نقل محصولات به مرکز خرید از اولویت های اجرایی در سال آینده است.

امیر لاهوتیان در خصوص قیمت محصولات کلزا گفت: با برنامه های حمایتی که در سال ۹۶ اجرا خواهد شد افزایش قیمت خرید محصولات از کشاورزان برنامه ریزی شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به وابستگی و واردات زیاد دانه های روغنی در کشور، عنوان کرد: هدف دولت در پایان برنامه ششم کاهش ۹۰ درصدی واردات محصولات کلزا و رساندن تولید داخلی به ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.