ارومیه؛

مرمت و ساماندهی اثرهای تاریخی در ماکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز مرمت و ساماندهی ۴ اثر تاریخی واقع شده در منطقه آزاد ماکو در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  جلیل جباری در دیدار با مدیران منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اظهار داشت: ثبت منظر فرهنگی شهرستان ماکو به همراه ادامه عملیات خوانا سازی، مرمت و حفاظت از آثارو بقایای قلعه قبان و راه دسترسی به آن در برنامه امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی قرار گرفته است.

وی افزود: امسال کار تعیین محدوده اراضی و فراهم کردن زمینه کاوش در مناطق تاریخی واقع شده در منطقه آزاد ماکو به انجام می‌رسد.

جباری تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو در پی عقد تفاهم نامه‌ای هستند تا در پی آن همکاریهای مشترک گسترده‌ای در حوزه گردشگری شکل بگیرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع دستی در داخل و خارج از کشور از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این تفاهم نامه برای اجرا در سال 95 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آثار تاریخی در محدوده قلعه قبان ماکو وجود دارد که باید با همکاری منطقه آزاد ماکو بدانها رسیدگی شود.

وی افزود: امسال پس از عقد تفاهم نامه یاد شده کار مرمت سه دهنه از پلهای تاریخی بنامهای بش گوز، قلعه جوق و کشمش تپه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
هنوز هیچ اقدامی برای مرمت و باز سازی پل تاریخی کشمش تپه صورت نگرفته