شیراز؛

درآمد موقوفات فارس 10 برابر شد

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اجرای طرح یاوران موقوفات فارس همراه با طرح "یاوران خیراندیش" سبب ۱۰ برابر شدن درآمد موقوفات شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الیاس رضایی با اشاره به اینکه مردم شیراز بیش از آن که به حافظ و سعدی مشهور باشند به مشارکت در امور خیر در کشور مشهور هستند اظهار کرد: بیش از یک ششم کل موقوفات کشور در استان فارس قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی شهر شیراز معادل 12 هزار هکتار از اراضی این شهر موقوفه است افزود: در یک ماه گذشته یکی از واقفان نیک‌اندیش شیراز بیش از 100 میلیارد ریال از اموال خود را وقف کرد.
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات اوقاف استان فارس با بیان اینکه آن گونه که باید حق موقوفات در استان فارس ادا نشده است ادامه داد: در شیراز بیش از 200 هزار نفر مستأجر موقوفات هستند اما بیش از 70 هزار نفر از آنها هنوز اقدامی برای تحقق نیّت واقفان و بانیان خیر انجام نداده‌اند.
رضایی اجرای طرح یاوران واقفان خیراندیش را طرحی مؤثر در زمینه افزایش مشارکت مستأجران موقوفات دانست و تصریح کرد: این طرح همراه با طرح GIS که از پارسال در شیراز آغاز شده سبب 10 برابر شدن درآمد موقوفات شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از املاک اوقاف در تصرف مردم است عنوان کرد: بیش از 50 هزار نفر در شیراز مخاطب طرح یاوران واقفان خیراندیش هستند و در سال‌های گذشته به طور متوسط 4 هزار نفر برای تنظیم سند موقوفات به اداره اوقاف مراجعه کردند.
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات اوقاف استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار وقف استان فارس در تصرف املاک دولتی است بیان کرد: برای بخشی از آنها سند تنظیم شده اما مشکلات اقتصادی دولت مانع از تحقق نیات واقفان و پرداخت وجوه موقوفه شده است.
رضایی افزود: جهرم، کازرون و مرودشت در اراضی کشاورزی پس از شیراز بیشترین موقوفات استان فارس را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار