ایجاد 50 هزار کلاس درس جدید تا قبل از مهر 95

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرروش از تکمیل 2هزار پروژه جدید قبل از شروع سال تحصیلی،در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

مرتضی رییسی معاون عمرانی وزارت آموزش و پررورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر تخصیص اعتبار مشابه سال گذشته باشد، امسال تا قبل از سال تحصیلی 95 حدود 2 هزار پرو‍ژه را تکمیل و تحویل می دهیم که بخش عمده ی آنها جایگزین مدارس تخریبی هستند که این کار در راستای ایمنی مدارس صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود اعتبار لازم تا حداکثر یک ماه آینده در اختیار قرار بگیرد که ما بتوانیم تعمیر مدارس و تجهیز مدارس را به موقع انجام دهیم تا قبل از شروع سال تحصیلی شاهد بازگشایی با شکوه مدارس باشیم.

رییسی تاکید کرد: در مجموع اکنون 5 هزار و 400 پروژه نیمه تمام داریم که بیش از 20 درصد این پروژه‌ها مشارکتی و بین دولت و خیرین در دست ساخت است هم چنین یک  هزار و 640 میلیارد تومان اعتبار ملی در قانون بودجه تصویب شده اما اعتبارات استانی هنوز مشخص نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما دو ردیف دارم که تحت عنوان تخریب و بازسازی مدارس که حدود 700 میلیارد تومان اعتبار دارد و ردیف دیگر که شامل 180 میلیارد تومان است، برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است که توسط خیرین شروع شده است.

وی در پایان گفت: تکمیل ساخت ۱۵۰۰ مدرسه کشور تا مهر ۹۵  و ایجاد 50 هزار کلاس درس جدید در صورت تخصیص اعتبارات از جمله اهداف نوسازی وزارت آموزش و پرروش در راستای توسعه عدالت آموزشی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار