کارشناس آمریکایی مسائل ایران: تمام تلاش‌ها برای اثبات اتهامات ضراب به‌کارگرفته خواهد شد

«ریچارد نفیو» گفت دور‌زدن تحریم‌های آمریکا مسئله‌ای بسیار جدی است و دادستان پرونده ضراب به‌هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد.

کارشناس آمریکایی مسائل ایران: تمام تلاش‌ها برای اثبات اتهامات ضراب به‌کارگرفته خواهد شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ریچارد نفیو،» مدیر سابق بخش ایران در شورای امنیت ملی آمریکا و کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز، در مصاحبه‌ای اختصاصی به  روزنامه هریت گفت: «پریت بهارارا،» دادستان آمریکایی، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا اتهامات «رضا ضراب،» تاجر ایرانی-ترک را به اثبات برساند.

او در همین خصوص گفت: فرار از تحریم‌ها مسئله بسیار مهمی است و ما سوءاستفاده از نظام مالی آمریکا را برنمی‌تابیم. برخورداری از یک نظام مالی قابل‌اعتماد که مردم به آن باور دارند، یکی از ویژگی‌های مهم اقتصاد و امنیت آمریکاست. از همین رو، دادستان بهارارا نیز پرونده ضراب را بسیار جدی پیگیری خواهد کرد.

نفیو در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیقاتی در خصوص بانک‌هایی که به طور آگاهانه در انتقال پول با ضراب همکاری داشته‌اند انجام خواهد شد، گفت: این سؤال بسیار مهم است و بستگی به این مسئله دارد که آیا این بانک‌ها به طور آگاهانه در این خصوص اقدام کرده‌اند یا خیر.

وی افزود: به عقیده من بعید نیست هر بانکی که به پرونده مذکور مربوط می‌شود نسبت به اقدام مجرمانه خود ناآگاه بوده است. در کیفرخواست منتشر شده بوسیله وزیر دادگستری به «استفاده فریبکارانه از مؤسسات مالی» اشاره شده است. اما منظور از آن تنها مؤسسات آمریکایی نیست؛ بلکه مؤسسات مالی ترکیه و دیگر کشورهای جهان را نیز دربرمی‌گیرد.

نفیو در پایان گفت: اگر شواهدی مبنی بر همکاری آگاهانه میان بانک‌ها و ضراب برای سرپیچی از تحریم‌های آمریکا وجود داشت، تاکنون اتهاماتی علیه آن‌ها نیز مطرح می‌شد.

رضا ضراب ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) در آمریکا، به اتهام همکاری در انتقال صدها میلیون دلار برای دولت ایران و اشخاص دیگر به منظور دور‌زدن تحریم‌های تهران، بازداشت شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار