ارومیه؛

مضرات زولبیا و بامیه و توصیه های کاربردی جهت استفاده از آن

زولبیا و بامیه یکی از شیرینی های محبوب در ماه مبارک رمضان است که به دلیل نوع پخت و ترکیبات آن، حاوی مقدار زیادی کالری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،زولبیا و بامیه یکی از شیرینی های محبوب در ماه مبارک رمضان است که به دلیل نوع پخت و ترکیبات آن مانند شکر و روغن فراوان ، حاوی مقدار زیادی کالری است و در اکثر مواقع روغنی که در تهیه این نوع شیرینی بکار برده می شود . دارای اسیدهای چرب ترانس و مضر برای سلامتی است که مصرف آن باعث بروز بیماریهای قلبی –عروقی و سرطان در افراد می شود . حتی زمانی که با بکار بردن روغن های مایع از این خطر کاسته می شود ، هنوز زولبیا و بامیه به علت داشتن قند و روغن فراوان زمینه ساز چاقی و اضافه وزن می باشند . ضمن اینکه مصرف زیاد زولبیا و بامیه باعث کاهش اشتها ، حذف وعده اصلی غذا و در نتیجه کمبودهای تغذیه ای بویژه در خصوص ریز مغذیها می شود .

مصرف زولبیا و بامیه اگر در شرایط بهداشتی تهیه شود و در مقـــــدار خیلی کم مصرف شود مشکلی ایجاد نمی کند لذا در صورت تمایل به مصرف زولبیا و بامیه حتما نکات بهداشتی زیر را مدنظر قرار دهید :

این نوع شیرینی باید عطر و طعم مناسب و رنگ روشن داشته و سوختگی و تغییر رنگ قهوه ای آن مشاهده نشود و همچنین ذرات سوخته شده روی زولبیا و بامیه وجود نداشته باشد .

افراد مبتلا به دیابت ، چاقی و چربی خون بالا تا حد امکان از مصرف این نوع شیرینی پرهیز کنند و در صورت تمایل در حداقل مقدار ممکن مصرف نمایند.

زولبیا و بامیه را از مراکزی تهیه نمایید که شرایط بهداشتی را رعایت می کنند .

از نگهداری طولانی مدت زولبیا و بامیه در منزل خودداری کنید . شیرینی را در حجم کمخریداری کرده و در اسرع وقت آن را مصرف کنید و باقیمانده شیرینی را در یخچال یا جای خشک و خنک نگهداری کنید .

از مصرف زولبیا و بامیه در وعده سحری بپرهیزید زیرا به علت شیرینی بالای آن ، قند خون را به سرعت افزایش داده و سپس باعث ایجاد گرسنگی زودرس در ساعات ابتدایی روز می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.