ادامه داستان کشورهای فقیر و تطمیع رژیم سعودی؛

ادعای مضحک کنیا: به ایران اجازه صادرات تفکرات انقلابی را به آفریقا نخواهیم داد

معاون رییس سازمان انرژی اتمی کنیا مدعی شد آفریقا هرگز به تهران اجازه انتشار تفکرات انقلابی خود را در میان مردم قاره سیاه نخواهد داد.

ادعای مضحک کنیا: به ایران اجازه صادرات تفکرات انقلابی را به آفریقا نخواهیم دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، فیلیپ موتی -- معاون رییس سازمان انرژی اتمی کنیا – مدعی شد آفریقا هرگز به تهران اجازه انتشار تفکراتی انقلاب را در میان مردم قاره سیاه نخواهد داد. 

بر این اساس، موتی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه خبری سعودی الشرق الاوسط گفت: رژیم سعودی نقش مهمی در ثبات امنیتی و سیاسی یمن و سوریه دارد. وی افزود: کنیا به دنبال افزایش روابط راهبردی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی  با ریاض است.

موتی در ادامه ادعاهای واهی و مضحک خود تاکید کرد: آفریقا به ایران اجازه نخواهد داد تفکرات و انقلاب اسلامی خود را به مردم این قاره صادر کند. وی همچنین اعلام کرد کنیا به دنبال خروج از دیوان بین المللی کیفری است زیرا بر این باور است که این دیوان یک ابزار سیاسی در دست کشورهای خارجی به منظور افزایش نژادپرستی علیه رهبران آفریقا است. 

موتی در پاسخ به سوال گستاخانه خبرنگار سعودی درباره این موضوع که تهران سیاستی را در پیش گرفته است که براساس آن تفکرات انقلابی خود را به مردم آفریقا صادر کند، مدعی شد: من معتقدم کشورهای آفریقایی می‌دانند که چگونه دوستان خود را انتخاب کنند. آنها هرگز از انجام هر گونه اقدام بازدارنده در برابر کشوری که به منظور رسیدن به خواسته‌های حریصانه خود به صادرات تفکرات تهاجمی و گسترش اختلاف در میان مردم آفریقا مبادرت کند، کوتاهی نخواهند کرد. با این وجود، من تاکنون نشانه‌ای آشکار از تلاش‌های تهران (برای گسترش تفکرات انقلابی) در کنیا ندیده‌ام. ما در آینده نیز برمبنای این قانون که روابط میان کشورها باید براساس احترام به امور داخلی آنها باشد، به ایران این اجازه را نخواهیم داد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره حکم دیوان بین المللی کیفری درباره عمر حسن البشیر، رییس جمهور سودان گفت: دیوان بین المللی کیفری آشکارا می‌کوشد از رهبران آفریقا انتقام بگیرد. وی افزود: تا به امروز این دیوان هیچ حکمی علیه رهبران غربی که در اقدامات ضد انسانی بدتری شرکت داشتند صادر نکرده است. تمام کشورهای آفریقا با خروج از دیوان بین المللی کیفری موافقند زیرا آنها بر این باورند که این دیوان نژادپرست و فاقد عدالت است. این دیوان ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف قدرت‌های جهانی در قاره سیاه است. 

معاون رییس سازمان انرژی اتمی کنیا در پایان گفت: دولت در نظر دارد یک توافقنامه اتمی با کشور روسیه در زمینه تولید برق هسته‌ای امضا کند. هدف از این توافقنامه تولید 4هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای تا سال 2027 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
این کینایی دین اسلام ندارد او را از حکومت بر کنار کونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
درست همین غربیها بودند که تجارت مثلثی رادرآغاز برده داری علیه شما انجام می دادند مردم شما را به عن ان برده در ینکه ی دنیا می فروختندوازپول آنها درکشورهایشان زندگی مرفهی برای خودشان درست می کردندوالان هم مثل آدامس دورتان می اندازند اگر شما تفکر انقلابی داشتین که به این روز نمی افتادین شما هنوز خیلی هاتون برای رفع حاجت دنبال چاله می گردین ازاین به بعد هم نوکر عبستانباشید شما که عادت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
تازه سال2027 میخواد برق هسته ای تولید کنه خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
ایران داره ازفلسطین لبنان حمایت میکنه چرااین دوتاقطع رابطه نکردن باعربستان چراچرا؟تازه همین فلسطین بیانه ای شدیدلحنی رم درباره دولت مردم شریف ایران خواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
اولا معاون انرژي اتمي چه به اظهار نظر سياسي، دوما شما اگه تفكر انقلابي داشتيد كه هيچ وقت اجازه غارت منابع و ثروت كشورتون بوسيله غربيا را نمي داديد و مردمتونم توي فقر و فلاكت زندگي نميكردن ، بايد از خداتون باشه كه ايران تجربيات انقلابي و ايستادگي در برابر امپرياليسم را در اختيارتون قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
عربستان همه رو خریده
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ده آخه آدم چی بگه بهت
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
این مسئله عربستان به خاطر حمایت نکردن کشور های بزرک و مهم از سیاست های خود دست دراز کرده به سوی کشورهای کوچک و فقیر و با رشوه دادن و کمک مالی نظرشان جلب میکنه. ولی بازم عربستان داره ی حرکت ها و اقداماتی در جهت خراب و منفی نشون دادن چهره ایران در جهان هست حالا چند کشور کوچک و فقیر باشه ولی از این طرف مقامات ما و سیاست های خارجه در قبال تهمت ها و ادعا های دروغین و بی اساس آمریکا و غرب و اعراب چه اقدام عملی محکمی و زدن تو دهن انها انجام داده و چه اقداماتی برای خنثی کردن این تبلیغات دروغین و منفی ، و بعد برای نشون دادن و تبلیغات برای آشکار کردن حقیقت برای مردم دنیا چه اقداماتی انجام شده. و چه سیاست های و هدف گذاری برای جلب نظر و تغییر تفکر مردم بیشتر جهان نسبت به ایران و شناختن ایران و چهره واقعی برای مردم جهان و دولت ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
کمی خندیدیم . بعدی
آخرین اخبار