هیلاری و دونالد در تور کاسبی چینی ها؛

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد

مسئولین یک کارخانۀ صورتک سازی چینی مصمم به تولید انبوه ماسک از چهره دو نامزد انتخابات ایالات متحده شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از میان نامزدهای احزاب سیاسی امریکا در حال حاضر ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات به عنوان نامزدهای نهایی در نظر گرفته شده اند. این موضوع مسئولین یک کارخانۀ صورتک سازی چینی را مصمم به تولید انبوه ماسک از چهره این دو نامزد انتخابات ایالات متحده نمود.

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد.

آنطور که می دانیم؛ چینی‌ها عادت دارند از هر راهی پول درآورند و در پی تجارت همه گیر کشور چین، این بار هیلاری و دونالد در تور کاسبی چینیها گیر افتادند و با تولید انبوهی از ماسک‌های کلینتون و ترامپ و فروش آنها در تلاش برای کسب درآمد هستند. این کارخانه‌ها حتی از تولید و فروش ماسک‌های اسامه بن‌لادن هم برای به جیب زدن پول رویگردان نیست. جکی چن رئیس این کارخانه میزان فروش ماسک‌های ترامپ و کلینتون را تقریباً مشابه دانسته و اظهار امیدواری کرده روند استقبال از این ماسک‌ها تا زمان برگزاری انتخابات ادامه یابد.

ترامپ جهان را تحویل چین می دهد؟

دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا، با وجود بدنامی در بسیاری از کشورها، در پکن به شخصیتی مورد توجه مردم تبدیل شده است و بسیاری از چینی ها او را به هیلاری کلینتون ترجیح می دهند.

 این موضوع علنا در رسانه های چینی هم بازتاب دارد. 'وو جون' تحلیلگر تلویزیون فینیکس در هنگ کنگ می گوید 'ترامپ می تواند بهترین رئیس جمهوری برای چین باشد؛ زیرا حزب جمهوریخواه عمل گراتر است و ترامپ نیز بازرگانی است که منافع اقتصادی را به چیزهای دیگر ترجیح می دهد.'

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد.

به گفته وو جون، هیلاری کلینتون نامزد دیگر ریاست جمهوری آمریکا، بدترین روابط را با چین خواهد داشت. دونالد ترامپ گاه و بیگاه به چین به خاطر کاهش اشتغال در آمریکا و 'تقلب' در تجارت جهانی می تازد و مدعی است که می داند چگونه این مشکل را حل کند، اما او هرگز در چین سرمایه گذاری نکرده و معلوم نیست واقعا تا چه اندازه با نظام اقتصادی در آن کشور آشنا باشد.

اگرچه دولت چین به ندرت درباره رقابت های سیاسی در ایالات متحده اظهار نظر می کند، اما ادعای ترامپ مبنی بر وضع تعرفه گمرکی 45 درصدی برای کالاهای چینی سبب واکنش 'لو جیوِی' وزیر دارایی چین شد که ترامپ را 'غیرمنطقی' نامید و گفت وضع چنین تعرفه ای به بهای موقعیت جهانی آمریکا تمام خواهد شد. 'لو' در ماه آوریل به تندی خطاب به ترامپ گفت: هرگز خیال رئیس کل بودن در جهان به سرت نزند!

با این حال، ژو هنگ وکیل دادگستری در شانگهای معتقد است ادعاهای اقتصادی ترامپ علیه چین، 'هارت و پورت' است و 'او مانند داروی نیروزای مصنوعی است که به خورد ملت آمریکا داده می شود.'

دونالد ترامپ یقه چینی‌ها را گرفت؟!

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد.

کاندیدای جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی جنجالی تاکید کرد که چین "بزرگترین و بهترین سوء استفاده‌گر" است که در آمریکا دامپینگ می‌کند،‌ مالکیت معنوی را می‌دزدد و مالیات‌های هنگفت برای شرکت‌‌‌های آمریکایی فعال در چین اعمال می‌کند. این میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکا در جمع حامیانش در پیتزبورگ آمریکا گفت: چین بزرگترین و بهترین سوءاستفاده‌گر است. مکزیک هم نسخه کوچکتر چین است.

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد.

نسخه چینی ترامپ و کلینتون روانه بازار شد.

آنچه مهم است؛ در میان هیاهوی انتخاباتی آمریکا با وجود فرد ماجراجو و لمپنی مثل ترامپ و حضور بانویی مثل کلینتون، سوژه ای داغ و پر منفعت برای چینیها مهیاست و چه سوژه ای بهتر از پول در آوردن از این راه. به هر جهت بنظر می رسد برای مردم چین فرقی نمی کند چه کسی مستاجر کاخ سفید شود اما برای مدیران و کارگران کارخانه های اسباب بازی توفیر زیادی در پی خواهد داشت که چه مقدار از مردم دنیا این ماسکها را به صورت خود خواهند زد!

گزارش از محمدرضاشجاعیان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار