کرمانشاه؛

ظرفیت اشتغالزایی بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بیش از هزار و 400 نفر است

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:ظرفیت اشتغالزایی بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی حدود 1440 نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلال کریمی زند با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان به یک میلیون و 69 هزار و 541 تن رسیده است افزود: در حال حاضر حدود 116 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه صنایع تبدیلی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در زیر بخش‌های باغی، دامی، زراعی و شیلات هستند ادامه داد: از سال 94 تاکنون 19 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان ایجاد شده است

کریمی زند گفت: مجموع ظرفیت فراوری این واحدها 116هزار تن است که با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدهکه برای 168 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: از ابتدای بهمن سال گذشته تاکنون 40پروژه جدید در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی بررسی شده و جواز تاسیس برای آنها صادر شده که مجموع اعتبار مورد نیاز جهت احداث این مجوزها بالغ بر1600 میلیارد ریال است.

کریمی زند گفت:ظرفیت فرآوری اسمی این مجوزها بیش از 340هزار تناست که در صورت احداث و راه‌اندازی 600 فرصت شغلی را به طور مستقیم ایجاد می کند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، ظرفیت ، بخش ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.