همدان؛

تخریب کنندگان باغات همدان منتظر عوارض سختگیرانه باشند

رئیس شورای شهر همدان بر جلوگیری از تخریب باغات همدان با تصویب عوارض سختگیرانه تاکید کرد.

تخریب کنندگان باغات همدان منتظر عوارض سختگیرانه باشندبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ علی‌اکبر نظری در صحن علنی شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه باغات هر چه کمتر تخریب شوند به سود شهر است، اظهار داشت: عوارض باید به گونه‌ای در زمینه ساخت و ساز در باغات همدان تصویب شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد در غیر اینصورت باید شاهد تخریب باغات همدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان نظارت بر باغات و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را تقویت کند، افزود: باغات از سرمایه‌های اصلی شهر همدان محسوب می‌شود که باید تلاش لازم برای حفاظت از آن‌ها را به کار بست.

نظری درباره افزایش تعداد پارکینگ واحدهای تجاری 50 متری گفت: این امر سبب افزایش رکود ساخت و ساز در سطح شهر همدان شده و وضعیت درآمدی شهرداری همدان را نسبت به گذشته با وضعیت بدتری مواجه می‌کند.

وی با اعلام اینکه نامه‌های متعددی به کمیسیون ماده 5 برای لغو این مصوبه ارسال شده است، گفت: انتظار می‌رود کمیسیون ماده 5 با نگاه مثبت و توسعه‌ای نسبت به لغو این مصوبه اقدام کند.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: اگر شهرداری همدان وضعیت درآمدی نامطلوبی دارد باید به ادارات برای دریافت حقوق و مطالبات شهرداری فشار وارد کند نه اینکه فشار مضاعفی به شهروندان و مردم برای درآمدزایی داشته باشد.

وی درباره زائرسرای امام رضای شهر همدان در مشهد مقدس گفت: قرار شد استانداری همدان یک میلیارد تومان به این پروژه کمک کند که از طریق شهرداری همدان اعمال شود که شهرداری همدان مبلغ را پرداخت کرده و استانداری 800 میلیون تومان آن را در قالب نامگذاری دیگری پرداخت کرده است.

نظری با اعلام اینکه سهم شهرداری همدان در این پروژه معادل یک میلیارد تومان است، تصریح کرد: شهرداری همدان دو قطعه زمین به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان بابت این موضوع به بنیاد امام رضا همدان واگذار می‌کند تا هزینه آن صرف اجرای پروژه زائرسرا شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.