شهرکرد؛

تولید پایدار محصولات استراتژیک کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی

افزایش تولید پایدار محصولات استراتژیک و صادراتی، از محورهای راهبردی توسعه جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، در راستای اقتصاد مقاومتی است.

تولید پایدار محصولات استراتژیک کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، به مناسبت روز جهادکشاورزی و با بیان این مطلب گفت: تدوین سند توسعه جهادکشاورزی استان در راستای برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی است.

ذبیح الله غریب، با اشاره به لزوم افزایش تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در زمینه کاهش سطح و افزایش راندمان این کشت، باید تا پایان برنامه ششم، تولید گندم استان به 138 هزار تن در سال برسد.

وی، افزایش تولید دانه های روغنی در راستای کاهش واردات روغن را از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی بیان و اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری هم برنامه ریزی برای افزایش تولید دانه های روغنی با حمایت و تشویق کشاورزان انجام شده است.

غریب همچنین گفت: یکی از برنامه های وزارت جهادکشاورزی افزایش تولید چغندرقند و کاهش واردات این محصول می باشد که با توجه به پتانسیل های تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری، برنامه ریزی لازم در جهت افزایش تولید و ظرفیت بازار چغندرقند در استان صورت گرفته است.

وی، همچنین یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی را استفاده بهینه و صحیح و افزایش کارایی آب بین کرد و ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری با برنامه ریزی های انجام شده، سالانه 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین تجهیز می شود.

غریب یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر رتبه دوم اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور را از آن خود کرده است.

21 تا 27 خرداد، به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده و 27 خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، روز جهادکشاورزی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار