بررسی اقدام تروریستی در فلوریدای آمریکا؛

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ

بر اثر تیراندازی در کلوپ شبانه هم‌جنس‌گرایان «پلاس» دست‌کم 50 نفر کشته و 53 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، باز هم صدای  گلوله، دوباره فریاد، باری دیگر  رعب  و وحشت بر گوشه ای از  جهان  سایه افکند. پلیس هشدار می دهد: فورا منطقه را ترک کنید و سپس کیو کیو بنگ بنگ. تبادل آتش! گروگان گیری و در پایان کشتار. شاید رویداد تلخی که بدان اشاره شد در جایی از این کره خاکی رخ داد که؛ شهروندانش چندان هم  با آن نامانوس نباشند.
سیگنال های موجود خبر از حادثه تلخی در ایالات متحده آمریكا می دهد. حادثه‌ای که چند ساعت بعد از وقوع، از سوی رئیس پلیس شهر «اورلاندو» واقع در فلوریدا، واقعه تروریستی خطاب شد و شهر را در وضعیت اضطراری قرار داد؛ واقعه ای كه از آن به‌عنوان خونین‌ترین حادثه در تاریخ آمریكا یاد می‌شود. در نخستین ساعت روز یكشنبه بر اثر تیراندازی در کلوپ شبانه هم‌جنس‌گرایان «پلاس» دست‌کم 50 نفر کشته و 53 نفر زخمی شدند.

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ
براساس آخرین اخبار، عامل حمله احراز هویت شده است؛ مهاجم اورلاندو «عمر متین» است كه در سال 1986 میلادی در آمریكا متولد شده و به احتمال زیاد با گروه تروریستی «داعش» در ارتباط بوده است. پدر عمر متین، قاتل بیش از ٥٠ هم‌جنس‌گرای آمریکایی در اورلاندو، می‌گوید پسرش دو ماه قبل و بعد از دیدن برخی حرکات هم‌جنس‌گرایان، به‌شدت خشمگین شده بود.
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره تیراندازی در این کلوپ شبانه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و مجروحان گفته است «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا، خواسته است هم‌زمان با همکاری مقامات پلیس فدرال آمریکا با مقامات سایر ایالت‌ها و پلیس اورلاندو به طور مرتب در جریان آخرین خبرها قرار گیرد.

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ
هرچند دولت آمریكا سعی می‌كند از شدت این حادثه بكاهد اما انجام‌دادن عملیات‌های این‌چنینی و به‌سادگی، می‌تواند برای امنیت داخلی آمریكا گران تمام شود. آزادبودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود كه در این حوادث تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند؛ اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره آمریکا حاضر نشد قوانینی را برای محدودکردن حمل سلاح در آمریکا تصویب كند.

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ

جالب اینجاست قانون حمل سلاح یکی از بندهای قانون اساسی ایالات متحده می باشد که اتفاقا مربوط به امروز هم نیست و عقبه آن به بیش از 200 سال پیش برمی گردد. جالب تر اینکه اعطای حق حمل سلاح برای شهروندان مطابق با قانون اساسی آمریکا یک حقوق شهروندی محسوب می شود و نه یک امتیاز! تاکنون تیراندازیهای متعددی در ایالتهای آمریکا رخ داده است که با توجه به آزادی حمل سلاح در این کشور چندان هم جای تعجب ندارد. در ادامه به نمونه هایی از این تیراندازیهای مرگبار اشاره می کنیم:ویرجینیا (32 کشته-15 آوریل سال 2007) ، دبستان سندی‌هوک (27 کشته-14 دسامبر 2012) ،  سن‌برناردینو، کالیفرنیا (14 کشته2 دسامبر 2015). شاید بتوان براحتی تخمین زد تا به امروز چند تن از شهروندان آمریکایی قربانی قانون مشروعیت حمل سلاح شده اند. کیو کیو بنگ بنگ صدایی که ناخداگاه  فیلمهای وسترن دهه 60-70 میلادی را در ذهن تداعی می کند.

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ

بهره برداری سیاسی از این قبیل حملات تروریستی
دونالد ترامپ روز یکشنبه سعی کرد حمله مسلحانه به کلوپ هم‌جنس‌گرایان در اورلاندو را برجسته کند و از این فرصت برای تکرار پیشنهاد بحث‌برانگیز خود درباره منع موقت ورود مسلمانان به آمریکا استفاده کرد. او از هیلاری کلینتون انتقاد کرد و مدعی شد او مشتاق " افزایش قابل‌توجه ورود افراد به آمریکا از خاورمیانه است."بسادگی می شد پیش بینی کرد که در پس این گونه ماجراها باز هم پروژه اسلام هراسی کلید خواهد خورد، حال چه ترامپ نامزد انتخابات باشد چه نباشد، دولتمردان غربی به ویژه دولت واشنگتن همواره در پی تخریب چهره رحمانی اسلام بوده اند.

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ

این گونه رویدادها کاملا از نگاه ما محکوم است خواه در هر کجای دنیا که صورت بگیرد.در همین ارتباط وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم این اقدام تروریستی را بشدت محکوم کرده است. اما در این میان چند علامت سوال در ذهن برجسته می شود: آیا این قبیل اقدامات تروریستی ساخته دست خود سرویسهای اطلاعاتی آمریکا نیست؟ استراتژی ایالات متحده در این میان چه اهدافی را برای خود ترسیم نموده است؟ آیا اتاق فرماندهی پنتاگون احیانا پروانه این قسم از اقدامات وحشیانه را صادر می کند؟

اعطای حقوق شهروندی با صدای کیو کیو- بنگ بنگ

آنچه مسلم است، در این میان دولت آمریکا حتما به لحاظ سیاسی و ابعاد بین المللی منتفع خواهد بود؟ چگونه می شود کلید کنترل داعش در دستان نهادهای امنیتی آمریکا و غرب است اما عنصر خود فروخته تروریسم اینطور لجام گسیخته در خیابانها جنون مرگ را سر می دهد؟حتما یک روزی تاریخ پرده از واقعیتها خواهد برداشت و حامیان تروریسم را که به شهروندان خودی هم رحم ندارند را رسوا خواهد نمود.

محمدرضاشجاعیان

انتهای پیام  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار