کویت: امیدواریم سفیران کشورهای شورای همکاری به ایران بازگردند

معاون وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد سفیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، به تهران بازگردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت، ابراز امیدواری کرد سفیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تهران بازگردند و اوضاع عادی شود.

وی در واکنش به سئوالی درباره اظهارات اخیر سفیر ایران در کویت در حاشیه حضور در سفره افطاری شیخ صباح خالد الحمد الصباح، معاون اول نخست وزیر کویت، مبنی بر اینکه بازنگشتن سفیر کویت به تهران خسارت بزرگی است، افزود: امیدواریم روزی سفیران کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) به تهران بازگردند.

جارالله در عین حال این مسئله را به خط مشی ایران و آنچه وی پایبندی به منشور سازمان ملل و دخالت نکردن در امور داخلی و رعایت احترام حاکمیت کشورها خواند، مشروط کرد.

معاون وزیر خارجه کویت درباره پرونده زندانیان ایرانی در کویت نیز گفت: کویت موانع این پرونده را در تهران را برداشته است و امور در مسیر گامهای مثبت پیش می رود و این پرونده به زودی حل وفصل می شود.

وی درباره سفر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به مصر، نیز بیان کرد: زمان خاصی برای این سفر مشخص نشده استف اما بزودی انجام می شود.

خالد جارالله درباره موضع وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر در کویت نیز گفت: وزارت خارجه کویت به آن واکنش داده و این گزارش را محکوم کرده است. این گزارش ظالمانه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار