قم؛

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان قم

آقا میری مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان آغاز شد و به مدت دو ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ کودکان بدو ورود به دبستان در هشت پایگاه ثابت، یک پایگاه سیار و دو پایگاه تخصصی فعال در سطح استان قم، سنجش سلامت می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم بیان کرد:در این طرح، ابتدا والدین به مدارس مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات نوآموز در سامانه سنجش توسط مدیر مدرسه، نوبتی به نوآموزان اختصاص می یابد و والدین در تاریخ و زمان مشخص شده به پایگاه های سنجش اولیه مراجعه می کنند.

وی افزود:کودکان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، گفتار، زبان، اختلالات رفتاری و سایر معاینات درمانی توسط پزشکان حاضر در این پایگاه ها، سنجش سلامت می شوند.

آقامیری عنوان کرد: در صورتی که مشکلی مشاهده نشود تاییدیه سنجش به صورت سامانه ای به مدرسه ارجاع می شود و در صورتی که مشکلی در نوآموز تشخیص داده شود جهت ارزیابی دقیق تر به پایگاه های تخصصی ارجاع می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی قم اظهار کرد: امسال در طول اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، 24 هزار کودک در پایگاه ها پذیرش شوند.

 سال گذشته 23 هزار و 120 نوآموز در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.