قم؛

تخم شربتی گنج مخفی انرژی در ماه رمضان

ایرانی‌ها از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند. باید بدانید که این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تخم شربتی دارای مقدار زیادی  پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و برای افرادی دچار مشکل در جذب کلسیم هستند به سبب وجود یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی کلسیم به طور خیلی سریع با استخوان می رسد.

تخم شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان کوهی است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود. لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار می گیرد و  برای فصل گرما مناسب است.

چیا گیاهی است که اولین بار از مکزیک آمده است و از خانواده نعناع است و در بسیاری از مناطق به تخم شربتی معروف شده است،دانه‌های ریز و سیاه‌رنگ چیا یا همان تخم شربتی خواص فراوانی دارد و سرشار از فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان است.


مصرف تخمشربتی سبب افزایش متابولیسم بدن، چربی‌سوزی، و برطرف کردن تورم و التهاب در بدن می‌شود.

اگر افراد این  شربت را روزانه یک یا دو بار  با عرق بادرنجبویه مخلوط و با عسل شیرین کنند و بنوشند خلقشان گشاده و خستگی مفرط ذهنی و تنشهای عصبی آنها از بین می رود.

انتهای پیام/ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.