ارومیه؛

جلوگیری رعایت حقوق شهروندی از بروز ناهنجاری ها

فرماندار بوکان گفت: رعایت حقوق شهروندی تکلیف کارگزاران و مردم را تنظیم کرده و از بروز ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جمال خسروی در جلسه کارگروه حقوق شهروندی بوکان که با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولان محلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با تحقق مفاد قانون صیانت از حقوق شهروندی مردم در کنار دولت قرار می گیرند و کارکردهای نهادها و دستگاه های دولتی در این بخش بیش از پیش تقویت شده و باعث پیشرفت در کارها خواهد شد.

وی افزود: آموزش عمومی و آگاهی مردم از حقوق شهروندی مطلب بسیار مهمی است که همه باید در تحقق آن در جامعه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا مردم بتوانند با وظایف خود در این حوزه بهتر آگاه شوند.

خسروی ادامه داد: رشد و بالندگی انسان در جامعه بشری از یک سو در گرو حفظ نظم و امنیت عمومی و از سویی دیگر در گرو پاسداشت حریم انسانی و آزادی های اجتماعی است.

فرماندار بوکان با اشاره به اینکه مفهوم حقوق شهروندی هم در فرهنگ اسلامی ایرانی و هم در اندیشه نظریه پردازان مسلمان به رسمیت شناخته شده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی از منظر اسلام و یا همان حق‌الناس در راستای حق‌الله تبیین می‌شود.

وی اضافه کرد: صیانت از حقوق شهروندی با توجه به گستردگی آن باید بیشتر در ادارات و دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک ضرورت مدنظر تمامی مسئولان اجرایی باشد.

فرماندار بوکان گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید به مقوله حقوق شهروندی و تأکیدات مکرر رئیس جمهوری حتی پیش از آغاز به کار این دولت در راستای مشارکت عمومی و در قالب بهره گیری از ظرفیت جمهوریت نظام است که معنا پیدا می کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.