افت شدید دوومیدانی کاران در رقابت های جوانان آسیا

دوومیدانی کاران جوان کشورمان در رقابت های جوانان آسیا در عین ناباوری به رتبه بهتر از سیزدهمی دست نیافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دوومیدانی کاران جوان ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا در ویتنام ضعیف ترین نتایج را در چند دوره اخیر کسب نمودند.

بهترین مدال کسب شده کاروان تیم ملی جوانان را امین لطف الهی پرتابگر جوان تبریزی کشورمان موفق شد در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۷٫۵۷ متری آورد و صاحب مدال نقره شود. مهدی رستمی پرتابگرجوان کشورمان نیز با پرتاب ۱۷٫۵۲ متری سوم شد و مدال برنز گرفت.

 ماده ۱۵۰۰ متر: عطا اسدی دونده کشورمان صاحب مدال برنز گردید. عبدالرحیم درزاده دیگر دونده کشورمان در این ماده پس از وی چهارم شد.
 
 دوی ۸۰۰ متر هم عطا اسدی وعبدالرحیم درزاده دونده نمایندگان کشورمان حتی نتوانستند به دور پایانی راه یابند در همان دور مقدماتی از گردونه مسابقات حذف شدند.

آرین زرعکانی پرنده تهرانی که در دوره قبل صاحب مدال برنز در پرش ارتفاع شده بود این بار حتی نتوانست مدال برنز دوره قبلش را تکرار نماید و با رکورد ۲ متر و 1سانتی متر دستش از دستیابی به مدال کوتاه ماند.

جواد شوریابی با برخورد با مانع و به دلیل آسیب دیدگی از دور مسابقه کنار رفت و به خط پایان نرسید و این داستان برای رحمانی دیگر دونده ۴۰۰ متر بامانع کشورمان هم تکرار گردید و محمد رضا رحمانی در دوی ۴۰۰ متر با مانع موفق به عبور از خط پایان نشد.

محمد رضا فریدی دونده کشورمان هم با ثبت زمان ضعیف ۴۸ ثانیه در فینال مسابقات در جایگاه هشتم قرار گرفت .در این ماده فرشاد کردلو، دیگر نماینده جوان کشورمان نیز در ۴۰۰ متر از راهیابی به فینال باز ماند.

سجاد زارع با پرتاب ۵۱ مترو 34 سانتی متر به عنوان چهارمی پرتاب دیسک رسید. علی مقصودی دیگر پرتابگر جوان نیز با رکورد 49متر و 97سانتی متر متر به مقام پنجم دست یافت.

 پرتاب چکش: اکبر هلالی موفق شد با پرتاب ۵۹ مترو13سانتی متری  به مقام چهارم دست پیدا کند.

 ماده پرش سه گام: هادی مداحی پرنده کردکویی کشورمان نتوانست کار خاصی انجام دهد.

 بخش بانوان نیز سه شرکت کننده به نام های زهرا بهمنی در دوی۲۰۰ مترو ۴۰۰ متر و سپیده صارمی ۸۰۰ متر و امینه کشیری درپرتاب چکش حضور داشتند. که امینه به مقام ششم دست یافت و دو نفر دیگر در همان دور مقدماتی از گردونه این مسابقات حذف شدند.

در دوهای استقامت هم که فدراسیون کار خودش را راحت کرد و هیچ نماینده ای به این رقابت های آسیایی اعزام نکرده بودیم.

نگاهی به عملکرد نمایندگان کشورمان گویای همه چیز در طول هفت دوره مسابقات قهرمانی دوومیدانی جوانان آسیاست.

سال ۲۰۰۴ در مالزی: ۲ طلا

سال ۲۰۰۶ در ماکائو: یک طلا، یک نقره، ۳ برنز

سال ۲۰۰۸ در اندونزی: یک طلا، ۲ نقره، ۲ برنز

سال ۲۰۱۰ در ویتنام: ۲ طلا، ۲ نقره، ۳ برنز رتبه هشتم

سال ۲۰۱۲ در سریلانکا: ۲ طلا، یک نقره، ۴ برنز رتبه هشتم

سال ۲۰۱۴ در چین تایپه: ۲ طلا، یک نقره، ۵ برنز رتبه هفتم

سال ۲۰۱۶ در ویتنام : ۱ نقره، دو برنز  رتبه سیزدهم 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار