اصفهان؛

درددل‌های والیبالیست افتخارآفرین کاشانی از بی‌مهری برخی مسوولان شهری

نام والیبالیست حرفه‎ای تیم ملی، ستاره بزرگ والیبال کشور و جهان ملقب به امپراطور، گره‌خورده با خطه کاشان ‌است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بازي خيره كننده او در بازيهاي انتخابي المپيك 2012 لندن،مقابل تيم ژاپن،کسب طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در این‌چئون از این بازیکن مشهور هیچ وقت در آلبوم افتخارات خاطرات ایرانیان رنگ‎نمی‌بازد.
اعلام تبریک طعم شیرین پیروزی او و هم تیم‌های افتخارآفرینش در رویداد بزرگ ورود والیبال کشور به المپیک بعد از 52 سال در مسابقات ژاپن و تهنیت عطر بیست و پنجمین بهار زندگی درخشانش در 16 خرداد سال 1370 بهانه‌ای شد تا به سراغ این قهرمان جوان کاشانی بروم.
وارد پذیرایی منزل این سروقامت دیار نخستین‌های جهان که شدم با لبخند زیبا و اخلاق گل محمدی این جوان خطه گل و گلاب در تعارفات و
خوش‌آمدگویی روی مبل راحتی نشستم و نگاهم در سیمای پدرش مردی آرام و متین که پرورش دهنده چنین افتخاری برای کاشان و ایران شد گره‌خورد.
درددل‌های والیبالیست افتخارآفرین کاشانی از بی‌مهری برخی مسوولان شهری
در اولین کلام و سوال از اين جوان آينده دار ايراني که در رديف بهترينهاي جهان قرار دارد و در آينده چيزهاي زيادي از او خواهید شنید پرسیدم مردم و مسوولین این شهر در برابر همه موفقیتها و افتخاراتی که تاکنون برای شهر و کشورت به‌دست آوردی برایت چه کردند؟
«امير غفور» در ابتدای پاسخ به رسم ادب و قدرشناسی از تمام مربیانش به‌ویژه ذکر نام "مهدی اکبرزاده و فرشاد فرهومند" به عنوان نخستین مربیانی که او را به اندازه وسع و توانمندی خود در این مسیر هدایت کردند گفت: همه دغدغه اش خدمت و ایجاد فرصت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی برای جوانان شهرش با حمایت مسوولان به‌ویژه وعده وعیدهایی که به وی دادند است.
سروقامت دیار نخستین‌ها با همان لبخند ملیح و اخلاق خوشش از قول‌هایی که مسوولان شهری به وی دادند و عملیاتی نشد سخن گفت و افزود:برخی مسوولان سابق شهرستان فقط از جلسات تقدیر وحضور وی برای موقعیت کاری خود سوءاستفاده کردند.
وی با انتقاد و گلایه از این حرکت تجلیل‌کنندگان و روزهای آغاز فعالیتش در تیم نوجوانان با شرایط سختی که در آن روزها حتی نیازهایی نیز داشت افزود: اگرچه اکنون هیچ نیاز مالی به وعده ها وقول‌های مسوولان ندارد اما بحث قدرشناسی، ایجاد انگیزه و رویاهای تخصصی وی برای ارتقای ورزش شهرش به ویژه ایجاد آکادمی والیبال در کوره راه زمان به فراموشی سپرده‌شد.
غفور، در خصوص مربیان حرفه‌ایش نیز تصریح کرد: ست‌کویچ برای من زحمت زیادی کشید و من والیبالم را مدیون کویچ هستم اما ولاسکو در میدان بزرگتری به من بها داد و هر دو برای من کار ارزشمندی کردند تا آنجا که ست‌کویچ من را ساخت و پرورش داد و به والیبال ایران معرفی کرد و ولاسکو هم یک میدان بزرگتر با پیشرفت بیشتر برای من فراهم کرد.
به گفته وی، بی مهری مسوولان و مدیران اجرایی شهرش حتی در مورد مصوباتی که باید برایش اجرایی می‌شد و عملیاتی نشد داستانی تلخ و آزاردهنده‌است.
درددل‌های والیبالیست افتخارآفرین کاشانی از بی‌مهری برخی مسوولان شهری
این قهرمان ورزشی زاده خطه گل و گلاب که مایه افتخارات جهانی و بین‌المللی شده است گفت: اهمال و بی مهری مسوولان و دست اندرکاران شهر در چند سال اخیر که حتی زمانی برای شنیدن حرف‌هایش در مورد عملیاتی شدن طرحهایش نداشتند قصه‌ای دیگر است.
غفور، با اشاره به اینکه هر یک از دوستان هم تیمی وی در شهرهایشان بالاترین و ارزنده‌ترین مراسم تقدیر و درخور و شان یک افتخارآفرین ملی و بین‌ا‌لمللی را پس از ورود به کشور داشتند گفت: صادقانه می‌گویم درست است که هر کاری انجام دهم اولین سود آن به جیب خودم می‌رود و در مرحله بعد برندی برای کاشان است اما با وجود تمام این مسائل کوتاهی و غفلت برخی مسوولان شهر در خصوص عملیاتی نشدن قول و قرارهایشان برایم جای تامل و تفکری است که چه منطقی پشت این بی‌مهری به یک مهره ورزشی افتخار آفرین است.
وی، درد مشترک نخبگان جوان ایرانی در عرصه‌های مختلف و بی مهری مسوولان به آنها را معضلی در دفع پدیده‌ها و جذب فرصت‌هایی که برایشان ارزش و جایگاه قائل هستند تاسف‌انگیز و غم بار دانست و گفت: با وجود تمام این مسائل خود را ایرانی و کاشانی میدانم و لحظه‌ای از اصالت و دلبستگی به آب و خاک و زادگاهم عقب‌نشینی نمی‌کنم.
غفور با تاکید بر اینکه شهر و کشورش را دوست دارد گفت: عزت، اقتدار و سربلندی وطن برای او و جوانان هم ردیف او در عرصه‌های مختلف از همه مسائل حاشیه‌ای مهمتر و در اولویت است.
درددل‌های والیبالیست افتخارآفرین کاشانی از بی‌مهری برخی مسوولان شهری
امیر غفور با تقدیر از همشهریان و مردم شهرش گفت: مردم کاشان به‌ویژه جوانان فرهیخته این شهر کهن که حتی در قالب گروه‌های دوستانه و بی توقع جلوی درب منزلش آیین سپاس و تجلیلی دوستانه و خاطره‌انگیز و لذت بخش برایش می‌گیرند هیچ چیزی برایش کم نگذاشتند. وی در پایان گفت:انتظار می‌رود مدیریت شهری و نماینده جدید مردم فضای مناسب‌تری را در تعامل و همکاری با وی داشته باشند تا بتواند دغدغه‌هایش برای ارتقای ورزش شهرستان و ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب ورزش حرفه‌ای را برای جوانان شهرش داشته‌باشد.
امیر غفور متولد شانزدهمین روز خردادماه سال 1370 در شهر کاشان والیبال را از همان دوران مدرسه البته به دلیل نداشتن انتخاب دیگر آغاز کرد و در دوران راهنمایی یک بار به باشگاه استقلال دعوت شد که به خاطر درس این پیشنهاد را نپذیرفت اما چند ماه بعد و در تعطیلات تابستان به طور جدی والیبال را آغاز کرد. وی در نهایت پس از پشت سر گذاشتن باشگاه های مختلف، سر از تیم ملی جوانان درآورد و پس از درخشش در این تیم به تیم ملی دعوت شد.
امیر غفور ملقب به امپراتور نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز به عنوان یک ستاره بزرگ والیبال شناخته می شود. این بازیکن که در پست " پشت خط زن" بازی می کند، در اغلب بازی های تیم ملی به عنوان امتیازآور ترین بازیکن تیم و حتی زمین شناخته می شود.


گزارش از حرمت سادات متولی



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار